Kommer era och möter er i dörren?

MissFideli

Trådstartare
Yoga och Abbie gör alltid det. Yoga har gjort det sålänge jag kan minnas, men det är så gulligt för Abbie springer ju såklart efter sin älskade mamma. Men nästan alltid så kommer hon springande med stängda ögon. Gissar att hon bara springer efter Yoga av bara farten och inte riktigt hinner vakna :love: :love: :love: :love:

Jajamen. På samma sätt varje gång: den ene är jätteivrig, spinner, märker mig och visar hur glad han är. Den andre kommer fram och nosar lite förstrött på mig och sen gör han en av två saker: antingen faller han i trans över lukten från mina skor eller också går han raka spåret ut till matskålen och börjar äta.

Han är lika glad som den andre över att jag är hemma, men hans uppfattning om att fira innebär ALLTID ett skrovmål :D.

mandalaki

Katla och Vulkan kommer alltid och möter :love: Vitnos är lite för osäker ännu men brukar komma och stå och kika en bit bort :)

/snurpe

Nej mina katter brukar inte möta mig i dörren. Däremot följer dom gärna med ut och går med hundarna. Ofta så har vi 3-4 katter med oss när vi är ute. Dom är så söta, när dom börjar bli trötta så har dom tungan hängande utanför munnen precis som en hund.

Mia.

Loke & Lemon har alltid kommer o mött i dörren. Efter en vecka hade min inackordering lärt sig att man möter matte i dörren så nu har jag tre katter väntandes innanför dörren när jag kommer hem - jättemysigt!

/Linda

Sammi står alltid i dörröppningen när man kommer, och det oavsett vem som kommer. Chivas hälsar alltid mig välkommen hem, men är mer avvaktande när det kommer främmande folk på besök.

Nej, tyvärr så kommer de aldrig fram till dörren. Brukar ligga förstrött och kika på mig. Sedan somnar de om.
Det är alltid jag som får gå fram och klia och klappa! :D

:D kesella kommer alltid springandes när någon kommer, och hon vet vem som kommer också, kommer ex. Tilda, grannen som är 2 år, springer hon iväg, men är det någon snällare så går det bra att kela ett tag :D :rofl:

Vi har en liten "ritual" när jag kommer hem. Katterna verkar alltid ha sovit när jag kommer hem, de sträcker på sig och gäspar stort. När jag sagt "hej" (Inte innan!) kommer den stora fram till mig så jag kan lyfta upp honom. Sedan ska jag bära runt honom som en bebis ett tag och han ligger med nosen mot min hals. :love: :love:

Ja, det gör dom.
Just nu snubblar jag in i hallen, när jag möts av tre vuxna katter och fem kattungar som kommer rusande! :love:

Alltid!

om han inte ligger och sover. Då ropar man på honom och snart sitter en yrvaken katt framför fötterna. :D

Ja, det brukar de göra. Antingen vill de ha ett "välkommen hem"-gos, en portion mat eller bara att man flyttar sig från dörröppningen så att de kan gå ut.

Jadå, alltid! Domino kommer rusande och pratar för fullt när han hör att det är jag som kommer hem. När sambon kommer hem tittar han bara upp från sin fåtölj, gäspar och fortsätter sova :rofl:

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 882
Senast: Lisen82
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 125
Senast: Lingon
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
529
Senast: Krålus
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
480
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka