_Skifting_
Trådstartare
mitt hjärta blöder, jag har tagit mitt värsta beslut någonsin!
Min ögonsten, min ängel utan vingar ska få somna in efter sommaren.
6år underbara år fick vi ihop.
Tootsie är mitt vackra arabsto, endast 21år gammal..
Har fått inse att hennes smärtor i benen är så påfrestande för henne vintertid att jag inte vill utsätta henne för detta mer..
Att inte kunna göra allt det hon älskar knäcker henne och det är tydligt nu att hon är uttråkad.
Hon älskar att springa och bli riden, men med ofta återkommande hältor och rejäla rörelsestörnar + artros och gamla skador, så är det inte möjligt längre.
Hon kräver ständig stimulans för att må bra, både fysisk och psykisk.
Jag försöker leka så mycket jag kan med henne, lära trick och ut i skogen, men det räcker inte..
Nu när det är varmt mår hon bra, har superbra hagkompisar som stimulerar henne och hon är allmänt lycklig just nu..
Men jag vet ju vad som kommer ske..
Ännu en vinter med halt häst som står i ett hörn i hagen och mår skit.
Jag beslutade därför att ge henne sommaren och tar bort henne i augusti, innan det hemska höstregnet kommer..
Jag vet att beslutet är rätt, men jag känner mig fördjävlig!
Kommer det kännas bättre sen?
Hur har ni hanterat detta?
Min ögonsten, min ängel utan vingar ska få somna in efter sommaren.
6år underbara år fick vi ihop.
Tootsie är mitt vackra arabsto, endast 21år gammal..
Har fått inse att hennes smärtor i benen är så påfrestande för henne vintertid att jag inte vill utsätta henne för detta mer..
Att inte kunna göra allt det hon älskar knäcker henne och det är tydligt nu att hon är uttråkad.
Hon älskar att springa och bli riden, men med ofta återkommande hältor och rejäla rörelsestörnar + artros och gamla skador, så är det inte möjligt längre.
Hon kräver ständig stimulans för att må bra, både fysisk och psykisk.
Jag försöker leka så mycket jag kan med henne, lära trick och ut i skogen, men det räcker inte..
Nu när det är varmt mår hon bra, har superbra hagkompisar som stimulerar henne och hon är allmänt lycklig just nu..
Men jag vet ju vad som kommer ske..
Ännu en vinter med halt häst som står i ett hörn i hagen och mår skit.
Jag beslutade därför att ge henne sommaren och tar bort henne i augusti, innan det hemska höstregnet kommer..
Jag vet att beslutet är rätt, men jag känner mig fördjävlig!
Kommer det kännas bättre sen?
Hur har ni hanterat detta?