Kommer åt sår trots tratt

kolblakkur

Trådstartare
Upptäckte ett sår igår på ena katten, på bakbenet. Han är på och tvättar där hela tiden så satte på en tratt.

Men katten kommer ändå åt såret och är på det. Han sätter sig på rumpan, skjuter fram bakbenet och sätter igång och tvättar.

Eftersom inte tratt fungerar, vad kan annars funka?

Tack, jag ska ändå till djursjukhuset idag och ta stygn så köper en större tratt då. Kanske har de en bättre storlek. Har tratt till hunden men den känns för stor. Tar med båda trattarna så vi kan prova ut en mittemellan.

Det går att rätt enkelt göra fler hål i tratten med en sax eller vass kniv, så att den blir tajtare runt halsen. Sen kan man alltid klippa av om den är för lång och sätta en tejp runt kanten om den blivit vass :)

Det går att rätt enkelt göra fler hål i tratten med en sax eller vass kniv, så att den blir tajtare runt halsen. Sen kan man alltid klippa av om den är för lång och sätta en tejp runt kanten om den blivit vass :)
Tack, tänkte inte på att man kan klippa ner den! Ska prova hundens (är en dsg, så ingen stor hund) på katten och se om den kan passa om man klipper ner den.

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: hastflicka
·
Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
980
Senast: Cactus
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 566
Senast: starcraft
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 251
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar