glittermoln
Trådstartare
Halloj! Min hund är väldigt bytesmedveten och jag kämpar med att tycka det är roligare att leka med mig. Inomhus funkar det relativt bra (om inte leksaken är päls eller liknande) men utomhus springer han hellre iväg. Ska väl nämna att han både har stor jakt- och kamplust, dock ganska störningskänslig (mer än vanligt just nu men tror det är unghundsgrej). Har kört en del byteslek men upplever inte att det hjälpt speciellt mycket. Den senaste tiden har jag jobbat mycket med att bli helt ointresserad så fort han drar iväg med leksaken och visat mer intresse i honom än leksaken när han sedan kommit. I kombination med det har jag kastat iväg leksaken mot en vägg för att själv springa åt andra hållet och när han kommit kampat lite innan jag sprungit iväg igen. Detta tycker jag har gjort att det släppt en del men vi har ändå inte fått något stort genombrott.
Träningsmotivationen har verkligen sjunkit pga detta eftersom vi båda lätt blir frustrerade. Nu är idéerna slut så jag undrar om det är något smart person här som har någon idé jag inte tänkt på? ^^
Träningsmotivationen har verkligen sjunkit pga detta eftersom vi båda lätt blir frustrerade. Nu är idéerna slut så jag undrar om det är något smart person här som har någon idé jag inte tänkt på? ^^