A
Attlid
Windy tycker det är väldigt roligt att hoppa, och det tycker jag med, så ca en-två gånger i veckan brukar vi hoppa ganska intensivt. Hon har en bra teknik och stannar aldrig på ett hinder. Man kan i princip vrida henne runt hinderstödet och hon hoppar! River gör hon inte ofta heller, hon är oftare en halv meter över hindret.
Men ett problem vi har är att jag har svårt att komma rätt på hindret. Hon hoppar alltid ändå som sagt, men det är jobbigt att antingen komma för långt ifrån eller för nära.
Jag har testat att lägga bommar före hindret så att det hjälper henne att komma rätt men det blir fel avstånd mellan bommarna och hon blir förvirrad. Hur stora galoppsprång tar en D-ponny på ca 145-150cm i mkh?
Har ni några tips på hur man kan öva upp det här?
MVH Anna Attlid
Men ett problem vi har är att jag har svårt att komma rätt på hindret. Hon hoppar alltid ändå som sagt, men det är jobbigt att antingen komma för långt ifrån eller för nära.
Jag har testat att lägga bommar före hindret så att det hjälper henne att komma rätt men det blir fel avstånd mellan bommarna och hon blir förvirrad. Hur stora galoppsprång tar en D-ponny på ca 145-150cm i mkh?
Har ni några tips på hur man kan öva upp det här?
MVH Anna Attlid