Komma min häst närmare!

M

Moja

Hejsan. Vill komma min ponny närmare. Så att vi kan lita mer på varandra. Det verkar vara många här som har en sån bra relation till sin häst. Just nu är det mest bara att vi rider.
Men vet inte riktigt var jag ska börja?

Sv: Komma min häst närmare!

ja men du kan ju stå och rykta den i nån timme och prata med den så hästen känner av din socialetet. och så kan du ju ut och gå med hästen och lära känna den så man får en bra relation med sin häst.

Sv: Komma min häst närmare!

Gör vänskapslekar, och gör lite galna saker uppe i sadeln!:rofl:

sedan, naturligtvis, umgås med den.

det viktigaste, tror jag, är att ha tålamod. om ni umgås mkt med varandra, så ska du se att h*n tyder sig till dig. :)

rör dig mjukt, men var LEDARE. räta på dig, ha en naturlig aktoritet.:D

vänskap växer fram:love:

hoppas hjälper till lite iaf!

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 691
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 231
Senast: MML
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
545
Senast: MiniLi
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 643
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar