Wilfa
Trådstartare
I bland tycker jag det kan vara svårt att variera ridningen, jag glömmer bort att göra olika saker. Kan komma på att jag inte hoppat på en månad tex trots att jag egentligen tycker att några språng en dag i veckan kan vara alldeles lagom för mig och hästen. Nu ska hästen sättas igång efter en skada och jag har bestämt mig för att börja ett nytt och bättre liv med mer variation i ridningen. Tänker då ett schema med tex 7 olika "aktiviteter" att välja på och så försöker jag göra varje aktivitet en gång i veckan. Ordningen kan få variera utifrån vad som passar med väder, vind, träningstider och övrigt familjeliv. Funderar nu på vad som ska få vara med på listan. Vad tror ni om följande förslag, utan inbördes rangordning:
- Uteritt, skritt
- Dressyr för tränare
- Bomarbete
- Uteritt, varierande tempo
- Dressyr själv
- Longera/tömköra
- Hoppning (när vi är så igång igen att vi får galoppera....)
Tänker såklart variera var jag gör olika saker, i höst går det utmärkt att rida dressyr på våra stubbåkrar tex och nu i sommar har vi stor gräshage att rida i förutom ridbanan.
- Uteritt, skritt
- Dressyr för tränare
- Bomarbete
- Uteritt, varierande tempo
- Dressyr själv
- Longera/tömköra
- Hoppning (när vi är så igång igen att vi får galoppera....)
Tänker såklart variera var jag gör olika saker, i höst går det utmärkt att rida dressyr på våra stubbåkrar tex och nu i sommar har vi stor gräshage att rida i förutom ridbanan.