Kombination

ZanMiguel

Trådstartare
Nu har ja en fråga, FÅR en komination finns med i LC??
förvisso så var det klubb tävling.men är helt säker på att det inte får de....:crazy:

Sv: Kombination

Jag har för mig att en tvåkombination SKA vara med i LB. Sedan om det är tillåtet i LC är en annan sak, men jag har liksom antagit att det inte är det då det aldrig funnits med på någon av alla miljoner LC jag har hoppat på mina ponnys :)

Det får finnas med från LC. Bör vara räcke-räcke eller räcke.stigsprång samt helst 2 galoppsprång.

Jag har aldrig sett en kombination i Lätt C och jag har ändå tävlat rätt länge... Fast det kanske beror på vart man bor någonstans?

jo de får vara med men de är ganska "nytt".
förut har de inte fått finnas med men från förra året är de komb. med från LC/1meter.

Givetvis ska dom vara lätta o snälla i avstånd.

Tvåkombination får inte förekomma i LC, det får däremot förekomma i 1m klasser på häst. Det är skillnad på häst och ponny.

de har ganska ofta med det i 100 cm klasser... räcke - räcke brukar det vara

Jag har hoppat det på clear orund i 80 cm så det borde det vara.

På CR? Hur bar dom sig åt då? Det är ju skillnad på avståndet beroenend på vilken ponnykategori du rider eller häst:crazy:
Själv har jag aldrig under den tiden jag tävlade ponny vart med om att det var kombination i LC däremot så förekommer det rätt ofta i 1m klasser för häst. Har oxå för mig att det inte får förekomma i LC för ponny men i 1m för häst får de det.

Jodå,det får vara med i 1,00m för häst och uppåt!
Här nere i söder är det mkt vanligt och tyvärr inte alltid med snällt avstånd och ganska ofta med oxer-räcke eller räcke -oxer!
Tycker att en snäll kombination gärna får vara med,bra att vänja hästarna vid detta (och ryttarna),men de borde byggas snällare!

Som sagts tidigare, det beror på om det är L:C ponny eller 1,00 m häst. I L:C (ponny) får den INTE vara med, men i 1,00 m (häst) FÅR den det.

Var det med en kombination på Clear Round? =/ Det låter mycket märkligt i mina öron. För som någon sa så stämmer ju inte steglängden för alla hästar då. Dessutom ska en CR vara en väldigt enkel form av tävling..

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som vet om det ens går att komma åt mybenefit (förmånsportal) för två olika arbetsgivare "samtidigt"? Jag tänker att det ju borde...
Svar
4
· Visningar
507
Senast: Cattis_E
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt...
2
Svar
39
· Visningar
1 062
Senast: Bison
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
756
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka