Kom ni ihåg tråden "Skadad RR!!"?

A

allroundhästarna

Lägger in en ny tråd eftersom att den gamla försvann i serverhaveriet!
Kom ni ihåg att jag fick en skadad RR? Hunden blev kliven på baktassen av hästen (en olycka). Se fotot nedan. Hela klon med klobenet blev bortslitet, men jag tror nu att vet. hade fel för det känns som att det kommer något hårt där. Kanhända en klo:)

Jag var ju lite orolig eftersom att jag anmält honom till en utställning och funderade om han skulle halta mm. Men vill bara meddela att vi slutade som BIS Veteran 1:a.:banana: :banana: :banana:

122-2236_IMG.jpg
 
Sv: Kom ni ihåg tråden "Skadad RR!!"?

Om klobenet är borta blir det ingen riktig klo men om klofalsen är ok så kommer det att växa ut horn i någon form.
PL
 
Sv: Kom ni ihåg tråden "Skadad RR!!"?

Hej PL
Eftersom att det slets bort en söndag så lade jag om det (sedan jag fått stopp på blödandet). Ringde vet.stationen, där sa dom att det växer ut en ny (per telefon) men jag fick en tid på fredag utifall att det skulle vara något. Jag utnyttjade tiden och vet. sa då att han kommer inte att få någon ny klo eftersom att klobenet var också bortslitet. Han fick penicillin direkt i såret (eftersom att det var öppet ända in till skelettet och rötmånad) och dessutom i tablettform. Enl vet så skulle det börja att växa ihop igen på ett par dagar. Det har nu gått ca 4-5 veckor och det har läkt, men det känns som att det finns något hårt som finns där. Kan det alltså komma någon typ av klo ändå? Klofalsen som du nämner, växer den? ska den klippas isåfall? Svara gärna och berätta, tala gärna om vad jag ska kolla efter för att veta vad det är.

Tacksam för svar!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Åh vad jag önskar att jag aldrig skulle behöva starta en sådan här tråd, speciellt inte redan. I lördags hämtade vi hem en...
13 14 15
Svar
285
· Visningar
32 204
Senast: yennork
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp