Kom igen nu!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare rubytoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 1 981

rubytoo

Trådstartare
Jag kan inte bestämma mig :crazy:

Vad skall jag ta???

Jaguaren
Alligatorn
Callahan

eller vad???

Till den här alltså :p

9C8D0164.jpg

lagsm02.jpg

RubyToo282.jpg

Hon uppvisar ju självklart intresse för sin boxgranne idag :crazy: Så det känns som om det helt plötsligt blev lite bråttom

Sv: Kom igen nu!!

Om du vågar chansa lite, vet ju inte vad han lämnar än, men som verkligen föll mig i smaken är Callahan. Vill du ha något mer "förärvningsäkert", Jaguar Mail.

Jag tyckte ju att han var väldigt trevlig när jag fick se honom live.

Ja det känns ju väldigt veligt just nu

Så som du vurmat för JM, så varför inte köra på honom?

Han har ju deifinitivt presterat mer än Callahan, och du vill ju åt fullblodet om jag fattat rätt.

Alligatorn gillar jag inte alls. Du har ju nästan fått mig att gilla JM - så kom nu inte och ändra dig! ;)

:p

Då får jag ju köra på!

Jag gillade Jaguaren mkt när jag såg honom på Flyinge :love:

Men jag vill ha lite olika infallsvinklar ;)

Vilken skulle du rek om du fick välja fritt?? Bland alla hingstar.

Bakgrunden är ju att stoet är Irländsk med okänd stam :(

Eftersom du inte alls vet vad som finns bakom stoet och detta blir första avkomman (?) och du dessutom vill avla med liten tanke på fälttävlan (?) så verkar väl JM som ett bra alternativ med mycket fullblod.

Om man ska börja fundera på alla tillgängliga hingstar blir det lite svårare. Som du själv påpekat så är det dåligt med hingstar som ligger så högt i blod.

Kan fundera lite!

Det var förresten en häst e Lesotho anmäld på samma tävling som jag red i helgen. Jag hann dock aldrig se den.

I Tyskland har jag aldrig sett någon avkomma, men det finns alltså minst tre i Sverige verkar det som!

Bara sådär lite off topic! ;)

för att bryta samtalsämnet lite. :P : vilken sötnos !

Om du avlar mot fälttävlan tycker jag att du ska ta JM. Han har ju mycket fullblod i sig och har ju visat lite vad han ger. Callahan tyckte jag hoppade och hade bra galopp på bruksprovet, men skritten och traven var ju inget vidare. Nu var ju åtminstone traven mycket bättre vid Flyinges visning har jag läst från de som var där.

Jag har ju också JM som stark kandidat till mitt sto, men jag tyckte att Callahans typ var mycket intressant också när jag såg honom på bruks, men det var som sagt var skritten och traven....

Om inte Flyinges visning i Jönköping på onsdag får mig att ändra mig så tror jag att jag kommmer att välja JM till mitt sto i alla fall.

*kl*
när jag fick höra att Callahan var visad två gånger förut i andra förbund utan att bli gk. går han lite bort för mig!!

Tkr det låter som om JM borde vara idealisk för dig?

Det var förresten en häst e Lesotho anmäld på samma tävling som jag red i helgen. Jag hann dock aldrig se den.

I Tyskland har jag aldrig sett någon avkomma, men det finns alltså minst tre i Sverige verkar det som!

Bara sådär lite off topic! ;)

:eek:

Vad roligt.

Har ju sett en del fölungar hos uppfödaren till mina och den ena där skulle jag gärna vilja ha :d Tror att mamman till den fölungen var e.Rex Graziano

Jag vet att det finns mina två och en till. Är det samma du tänker på??

Han har ju lämnat en bra häst internationellt avd jag vet sedan hittar jag ingenting om honom :(

Leroy Brown
leroy_brown.jpg

Uppfödaren har ju erbjudit mig att åka ner med mitt sto till Lesotho om jag vill. Det enda jag behöver betala är språngavg sedan håller de henne gratis hos sig tills hon är konstaterad dräktig.

Är ju lite frestande måste jag säga :)

Min personliga uppfattning av Callahan är att det är en ren hopphingst och jag förväntar inte alls att han kommer att ge gångarter som kan bli särskilt konkurrenskraftiga. MEN han är absolut snygg och verkar mycket trevlig.

Jaguaren har jag bara sett hoppa på film, ser mycket trevligt ut. Såg honom riden på Flyinge och blev mycket glatt överraskad. Där finns det gångarter att rida fram om man skulle vilja.

Aligatorn har jag bara sett skritta och hoppa på film. Har inte fått någon tydlig bild av honom tyvärr.

Av dessa 3 röstar jag på Jaggen. Passa på. Han har väl allt? Vad mer kan du önska?
U

*kl*
Dina två e: Lesotho vad är det mer, och hur gamla?

Var var det någonstans?? Du såg inte vem som fött upp den eller vem som red den?

Håller helt med Cyllene, du MÅSTE ju ta Jaguaren!
Tänk om alla andra får finingar med alla positiva egenskaper du ser i honom och du inte valt honom!!

Sen verkar han väl passa den där damen ganska bra, i a f vid en snabb titt.

Ångra dig inte nu, du kommer göra det senare i så fall, 10ggr så mkt.

Olga bokar en minijaguar för 2008!!

PS. har också ett sto som jag börjar tycka skulle passa till honom... hon är tänkt till Cardento men har inte helt bestämt mig. Tack vare dig!

Håller helt med Cyllene, du MÅSTE ju ta Jaguaren!
Tänk om alla andra får finingar med alla positiva egenskaper du ser i honom och du inte valt honom!!

Sen verkar han väl passa den där damen ganska bra, i a f vid en snabb titt.

Ångra dig inte nu, du kommer göra det senare i så fall, 10ggr så mkt.

Olga bokar en minijaguar för 2008!!

PS. har också ett sto som jag börjar tycka skulle passa till honom... hon är tänkt till Cardento men har inte helt bestämt mig. Tack vare dig!

:rofl:

Javisst han är väldigt fin :love:

Måste bara säga att han var helt underbar i boxen efter visningen :bow:

Jag tror själv att han skulle passa henne väldigt bra och den galoppen han uppvisade på visningen gillade jag skarpt :d

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
2 781
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla... 2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Twihard
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 471
Övr. Barn Vi har 2 barn. Ett på 10 och ett på 7. Det yngre barnet är till vissa delar extremt olik sitt äldre syskon och saker som fungerat med...
Svar
16
· Visningar
1 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Klippmaskin

Hästrelaterat

Tillbaka