Kolla vad min katt kom in med... *känsliga smådjursvänner varnas*

Skogstrollet

Trådstartare
Satt i godan ro och surfade (fast jag egentligen borde plugga) när jag ser Gusten komma in med något i käften. Först fattade jag inte vad det var, för det var stort och hade samma färg som han. Min första tanke var igelkott, men jag hade fel...

Död som tur var och i gott skick, den dog snabbt när den väl var tagen. Hade han kommit in med den levande för att "leka" vet jag faktiskt inte vad jag gjort...

(Är man riktigt knäpp om man funderar på att stoppa den i frysen för att träna apport med sin jaktgolden senare...? )

Sv: Kolla vad min katt kom in med... *känsliga smådjursvänner varnas*

OCH SÅ KOMMER HAN IN MED EN TILL??

Levande!!?

Den är på balkongen, vad gör jag nu???

ingen aning släppa ut den igen?

Oj,inte bara föräldrarnas katt som kommer in med sådana (2st) dock döda,samt ekorrar och annat skoj :confused:

Hur är det med den som levde? Skadad?

Finns det någon viltjour (eller vad det heter dit man kan lämna skadade vilda djur) eller dyl man kan ringa där du bor?

Kolla så den inte är skadad eller något. I sådanna fall kanske det är bättre att katten får göra slut på den om inte du vill.
Den kan ju bara vara chockad oxå, så håll koll på den. Är den kry borde du kunna släppa ut den.

Har kissen hittat ett helt gäng med små harpaltar eller?

Verkar som han har hittat ett bo ja... Nu är båda katterna inne och den levande harpalten har jag fått in i en transportbur. Den är lite skakad med verkar inte allt för skadad och har faktiskt rört lite på sig. Andas ok.

Funderar på om jag ska ställa ut buren med luckan öppen under nån buske och låta den skutta iväg själv i natten när chocken släpper. Vad tror ni om det?
Bor så till att fara för rävar och dylikt inte existerar, skulle vara någon lössläppt hund då men här sköter sig folk rätt bra. Eller en annan lika mordisk katt. :crazy:

Funderar på om jag ska ställa ut buren med luckan öppen under nån buske och låta den skutta iväg själv i natten när chocken släpper. Vad tror ni om det?
Bor så till att fara för rävar och dylikt inte existerar, skulle vara någon lössläppt hund då men här sköter sig folk rätt bra. Eller en annan lika mordisk katt. :crazy:

Tycker det lät som en bra plan.

Måste oxå säga att din katt är fantastiskt vacker! Är det huskatt?

Klart du kan spara den i frysen till hunden. Bra att den kommer till nytta.

Tack, ja han räknas som huskatt. Han är upphittad så jag vet inte vad det kan tänkas finnas i honom.

En riktigt bra liten jägare, har kommit in med möss och fåglar (stora) av alla de slag.

Uppdatering:
Jag har nu varit ut och tittat, harpalten har skuttat iväg under natten. :)

Jag har ju varit sugen på att skaffa marsvin igen men nu vette sjutton om jag törs med en sån mördarkisse inne...

Vad bra att den har skuttat iväg! På ett eller annat sätt i alla fall...(:d?)

Måste hålla med om att din kisse är riktigt snygg! :love: Passar färgmässigt ihop med paltarna han har dragit in...:angel:

Haha! Buren var orörd så jag trog nog han har skuttat iväg på egen tass. ;)

Ja han är fin. Det var därför det tog ett tag att identifiera VAD det var han bar på... Den smälte så bra in i hans egna färger.

Och vad gäller marsvin kanske du ska lugna dig ett tag...;)

Nej, usch.
Min katt hade en period då han släpade in ödlor i huset.:confused:
lagom äckligt.´men nu gör han inte det lyckligtvis.

Borde vara koppeltvång på katter också den här tiden på året...

Våran ena stallkatt kom in i stallet förra året med en harunge!
Och den levde!
Jag tyckte som så,att eftersom jag inte visste om katten skadat den nåt,så stängde jag dörrarna och gick ut därifrån....
Och där fick katten göra sitt jobb,jag kollade efter en stund,då var den död!

Hu stor r den? Du kan inte göra en gryta eller något på den annars? :angel:

det finns så mycket harar o vildkaniner så det lilla svinnet katter står för märks nog knappt.

Liknande trådar

Tjatter Den lilla ridskolan är vanligtvis en plats där barn, vuxna och hästar trivs och umgås i godan ro! Nu har det dock flyttat in ett gäng...
31 32 33
Svar
641
· Visningar
23 153
Senast: iiantazie
·
E
Övr. Katt Hej! Jag behöver verkligen råd av någon som har vana med katter och att flytt av katt. ALLA råd är guld värda! Jag skall försöka att...
Svar
6
· Visningar
1 212
Senast: gentleknight
·
Övr. Katt Mina föräldrar har ett helt gäng katter på sin gård och för några år sedan blev ett par av dessa katter sjuka. De tappade helt orken...
Svar
6
· Visningar
3 198
Senast: Jadzia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama