Kolla upp om häst tävlat

D

Dundret

Kan Svenska ridsportförbundet kolla upp alla tävlingar en häst tävlat oavsett placering?
Har en häst som tydligen skulle ha tävlat upp till MSV dressyr och kommit 2:a för ett par år sen.
Mailade Ridsportsförbundet och de svarade att han placerat sig i L:B år -97 och nämde inga andra klasser.
Har också sökt på deras sida och har inte hittat något utan bara hans licens nr.
Kan de isåfall kolla upp tävlingar innan -97 oxå då?

Blir väldigt fundersam...

Sv: Kolla upp om häst tävlat

i de gamla årsböckerna finns alla placeringar....nu har de ju slutat med böckerna och har bara på internet
men om du kan få tag på boken för det året ska placeringen i msv finnas med om det nu är sant

Jag har en sk. hästhistorik från år 93-97 på min häst... denna fick jag med när jag köpte henne. Det är ett papper från ridsportförbundet där det står hur många placeringar och vinster hon fått, hur mycket hon fått i premier, hur många starter osv. Denna kan man få om man betlarar in en summa till något postgironummer till ridsportförbundet. Vet varken postgironummer eller summa, men hör av dig till ridsoprtförbundet så hjälper de dig säkert! :) Har även för mig att det stog något om detta på brevet då jag fick min ryttar license med posten!

Senast ändrad:

okej för OM min häst har tävlat som de påstår med bra placeringar borde jag kanske oxå fått ett sånt papper av f.d ägare?
Men iof kanske de inte ansåg de viktigt och därför inte nämnt det eftersom hästen skulle t-märkas vid köpet..
Men eftersom de påpeka flera ggr om hans tävlingskarriär så undrar man.
Det hade ju varit kul att veta vad han har gått för och gjort i sitt liv.
Men har mailat ridsportförbundet iaf.

Senast ändrad av en moderator:

Vet du var man kan få tag i de böckerna eller det är bara genom ridsportsförbundet man kan få dem?

Har du testat att söka på internet och leta i ridsportsförbundets "arkiv" på deras sida? Man kan ju googla fram en del resultat.
Har varit med om att tidigare ägare påstår att hästen haft massssor av placeringar, pyttsan!

Ridsportförbundet kan bara få fram resultat som arrangörsklubbarna rapporterat in. Tyvärr verkar det vara många klubbar som slarvar med det.
Resultat från lokaltävling har de inte alls, då får man vända sig till arrangörsklubbens distrikt, de har även resultat från regionaltävling ( i alla fall Stockholm). Hur länge de sparar resultaten vet jag inte.

När jag köpte min ponny för 1½ år sedan hade vi aldrig köpt en häst, vi hade bara haft hästar på foder och lånat mm.
Men hon som hade honom till försäljning sa att han var tävlad upp till msvb i hoppning och hade tävvlat jätte mkt och vi gick ju på det utan att kolla upp det...så smarta som vi var då :smirk:
Så typ för ett års sedan när jag hade börjat kollat upp tävlings resultatet och blivit mer intresserad av tävling och hade även börjat tävlat visade det sig att han bara var tävlad en Lb....fast han var ju utbildad högre än vad dom sa att han var tävlad.... som tur var eftersom jag inte var så rutinerad då.

har fått svar från ridsportsförbundet och de har bara registrerat en tävling.. 5:e plats i L:B.. :smirk: :angel:
var tydligen som jag anat

Har inte hittat nåt arkiv vad jag tror..
Men kollat igenom alla resultat från 97-04..
Men fått svar nu, och de hade en tävling registrerad från 97 och det fanns inte ens med där jag letat..

summan är 200 kr, postgirot vet jag inte, men infon står på baksidan av pappret man fick med licensen i år (hittade det igår när jag städa, men nu har jag tappat bort den igen :crazy: )

Liknande trådar

Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 304
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30