Kolla tänder på klinik

Jag betalade 1700:- för tandkoll och vaccination förra hösten. Inga stora grejer gjordes i munnen. Det var värt varenda krona jämfört med den tandläkare som kollade honom innan för 900:- per gång.

Ett okomplicerat besök bör kosta någonstans mellan 1000-2000 kr, imho. Mitt senaste kostade 650 kr eftersom det gick snabbt (inga korrigeringar) och ingen sedering behövdes.

För mig gick det på ca 4500 kr när 2 vargtänder skulle dras, inga andra fel i munnen men i priset är även vaccinationer med på 2 hästar.

Betalar ca 2000kr för sedering och slipning. Ganska mycket jobb med vågbett och foderfickor, vi åker två gånger om året då tänderna är ganska illa.

Hej! Jag undrar vad det kostar ungefär att kolla hästens tänder på klinik?

Jag har betalat runt 1200 kr för sedering och raspning/slipning. Inget allvarligt utan bara "normalbehandling" Jag vill alltid att hästen ska sederas för allas säkerhet.
Jag bevittnade en gång när ägaren av snålhet inte ville betala 150 kr för sedering. Hästen fick panik och kastade sig omkring till följd av att den ramlade och slog sig illa + att veterinären blev skadad.

Min tandläkare tar 1500 kronor och han behandlar inga hästar utan att sedera dem. Jag kan faktiskt förstå honom, det är stor skaderisk.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 111
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Jeps
·
Katthälsa Jag är rädd att min ena katt (hankatt på 4 år) drabbats av forl. hans framtänder växer , eller ser ut att göra, speciellt den ena. Det...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 656
Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 565

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka