Kolla masken!

H

HarryBarry

har precis köpt Kolla masken för att kolla om min gamla pålle har mask.
Nu står det i förpackningen att man även kan få en odling på blodmask, a 195:-, har ju redan betalat 270:- för det första provet..

Hur vanligt är blodmask? Har ni gjort båda testerna?
Är det lönt på en häst som är 16 år och inte har några tendenser till mask?

Tacksam för tips!

Sv: Kolla masken!

När jag skickade in sist funkade det såhär: OM hästen visade på mask, kunde jag ta odlingen (man kryssar i där). Ville jag inte ha den betalade jag alltså bara i affären, resten kommer med faktura.

De gör alltså ingen odling om det inte påvisas på ngt sätt att det behövs, men då måste du ha kryssat i att du vill ha det. :)

Om jag kryssar i rutan;
Så om det visar sig att han har mask, gör de en odling, 195 på faktura.
Även om jag har kryssat rutan och han inte har mask, så gör de inte odlingen?
Har jag rätt för mig nu?

Och isåfall är det kanske värt att kryssa i eller?

Om jag kryssar i rutan;
Så om det visar sig att han har mask, gör de en odling, 195 på faktura.
Även om jag har kryssat rutan och han inte har mask, så gör de inte odlingen?
Har jag rätt för mig nu?

Och isåfall är det kanske värt att kryssa i eller?

Har din häst mindre än 30 mask ägg per milligram bajs lr inga alls gör de ingen odling (kostand 195kr) fast du kryssat i rutan.

Så ja du är helt rätt ute!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag byter stall nästa lördag för första gången, hittills har hästen stått där han stod när jag köpte honom så jag har noll erfarenhet...
2
Svar
33
· Visningar
3 047
Senast: grodan21
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 646
Hästvård Vi står i ett kollektivstall vi har haft ganska fasta och bra avmasknings rutiner har kollat masken och gjort odlingar på våren ...
Svar
6
· Visningar
1 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka