- Svar: 6
- Visningar: 1 427
Traditionen med hingstsläpp i den fritt gående russflocken på Lojsta hed, Gotland, håller i sig - om än i coronaversion. Spana in när hingsten Clip 712 släpptes in bland ston och föl i ett filmklipp här.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min erfarenhet, efter nära 20 år med ponnyhingstar på fribetäckning, är att kloka hingstar som varit med om fribetäckning tidigare beter sig ganska precis sådär. De annonserar sin ankomst tydligt, men väl i flocken vet de att man måste snacka med tjejerna först och hålla sig undan om de inte ställer upp sig.Vacker och kaxig kul att se hur okomplicerat det gått till. Trots att det är en hingst släpptes.
Det är min erfarenhet med.Min erfarenhet, efter nära 20 år med ponnyhingstar på fribetäckning, är att kloka hingstar som varit med om fribetäckning tidigare beter sig ganska precis sådär. De annonserar sin ankomst tydligt, men väl i flocken vet de att man måste snacka med tjejerna först och hålla sig undan om de inte ställer upp sig.
Och, inte sällan känner hingsten på lukten om det är rätt tid för betäckning. Är det inte det, så kan stoet stå och pissa hur mycket hon vill, hingsten betäcker inte ändå...
Min erfarenhet, efter nära 20 år med ponnyhingstar på fribetäckning, är att kloka hingstar som varit med om fribetäckning tidigare beter sig ganska precis sådär. De annonserar sin ankomst tydligt, men väl i flocken vet de att man måste snacka med tjejerna först och hålla sig undan om de inte ställer upp sig.
Och, inte sällan känner hingsten på lukten om det är rätt tid för betäckning. Är det inte det, så kan stoet stå och pissa hur mycket hon vill, hingsten betäcker inte ändå...