Kolla in detta!

E

ElinS

Måtte detta aldrig hända på en svensk galoppbana!

Till och med jag, som är både luttrad och ganska oberörd av hästolyckor på nätet tyckte detta var ... ja, kolla själva! Glöm inte notera jockeyn vid själv olyckan ...

http://www.youtube.com/watch?v=UiH3zgo-yU8&mode=related&search=

/Elin

Ps. Ni som kanske är lite yngre eller har svårt för döda hästar ska inte titta.

Sv: Kolla in detta!

alla tre gjorde väl det? alltså jockeyn me har jag för mig....:(

Mycket tragisk film. Tur att det händer sällan.

Jag har sålt ett fullblod. Gått ca 10 starter utan skador. Säljs som ridhäst.
Är med på en träningshoppning ca 80 cm. Går omkull, bryter benet och blir avlivad. Ryttaren med blåmärken.

Vad jag vill säga är att, är oturen framme så är den.

Senast ändrad:

knapplån

Vilken säkerhetmiss, alltså, hur kan man släppa iväg hästarna när alla hästarna inte är infångade.
man kan aldrig så bråttom. När kommer till säkerhet och hästar så måste man ta de lugnt.
Usch tänk, att hästen bara sprang rakt in, dem flesta hästar brukar ju väja, fast i och försig kom den inte fram någonstans ooch det gick väl för fort.

Det är just därför det är så viktigt att följa regler och vara noggrann när man rider på banan. Det kan lika lätt hända i träning på Täby om man är oaktsam och tex inte ser sig för när man passerar över banan.

På Täby är det kanske mest riskablet vid motorvägskurvan där hästar som jobbar håller hög fart och många hästar passerar över banan. Vid just 600 hände det en svår olycka på Täby för många år sedan och jag tror att även de hästarna dog och åtminstone en av ryttarna bröt benet svårt.

Varifrån den där löshästen kom är svårt att säga men det var en quarter-ponny som försökte fånga den men misslyckades och den ryttaren tvingades ge upp jakten när fältet kom.

Åh gud, vad hemskt!
Mådde illa när jag såg det...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka