Kolla in den här killen

Sv: Kolla in den här killen

Va coolt :)
Det borde vara svårt att svänga med :angel: iallafall med min häst..

en tjej i "mitt" stall brukar hoppa sin arab med bara grimma och grimskaft :) . Det går jättebra och hon får hästen i rätt form och hela faderuttan ;)

va coolt =)
Rider själv min häst på hackamore då han är stark i hoppningen.
Men han bara fuskar när man försöker rida ihop honom, kröker på halsen och dansar upp på tårna och ser snygg ut.
Har jag fått höra iaf, matte är inte så duktig på samling än :angel:

jag såg en bild på en kille som hoppa en oxer på 1.60 med bara ett grimskaft runt halsen och barbacka.. då har man bra balans och bra kontroll på hästen! :smirk:

Va coolt =)
Själv har ja en pålle som är kittlig på magen så matte får aldrig rida barbacka någon längre stund :smirk:

hehe. jag hade en foderhäst som jag kunde hoppa utan att hålla i tyglarna, ha händerna på huvudet, och inte ha stigbyglar :P då hade man inget o hålla i sig i :P hoppade 80 så en gång... hade hoppat högre om jag inte va så trött i huvudet :P hade varit uppe hela natten ;)
hehe han va rolig för gjorde man de stanna han aldrig... men satt man o pressa honom så kunde han stanna lite då o då... fast hindren inte va allt för höga :P hehe

Har en bild på en GP ryttare som hoppar med bara bett och tyglar. Bettet sitter alltså inte fast någonstans. Har försökt se något nackstycke men det finns inte...
Det gäller att hästen tycker om sitt bett då ;)

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 410
Senast: Lutten
·
Trädgård & Växter Jag gick förbi en rejäl krabat idag, som jag antar är någon slags humla. Eller? Jag har extremt dålig koll på det här och är inte ens...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
1 036
Senast: MissFideli
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30