kolik Kotte.

P

pufffan

Hej mine venner. Ja, jag vet att denne med ligger fel. Men ni är så rare alle här.
Min lill Kotte fick en sådan hemsker koliker i dag. Koadoktorn fick komme till han.Han gav han en masse otäcke spruter må ni tro. Stackers Kotte.
Koadoktorn tyck att jag skull till att röre på Kotte så myck jag kunde. Jag kan ju int gå med han så Valdemar fick komme förbi. Jag fick då en jätte bra ide:idea: .Vi satt en gammle fotölj på Valdemars brygge bak på traktorn. Sedan så körde Valdemar sakt som ena snigel. Om int saktere.Och jag höll i Kotee med ena line. Då komm det ena kärring:devil: (ursäkta) och kaller mig för jurplågere.:cry: Jag som är så glader i alle jur. Hon skull minsanner anmäle mig.:eek: VAD SKALL JAG GÖRE? Kan dom ta Kotte ifrån mig? Hur skall jag kunne sove nu i natt? :devil: kanske kommer och hämter Kotte i natt.Vi körde jätt sakte, jag lover vi gjorde det. Jag är snäll mot Kotte. Vill bare att han skull röre på sig så han int blev sjukare. Tyck ni som :devil: att jag är en galen kärring? Jag är så oroliger. Snälle skriv vad ni tror.
Vill bare skriv av mig lit.

Sv: kolik Kotte.

Tycker inte du ska oroa dig! Du har gjort vad du kunnat i rådande situation, och är det så att någon frågar från djurskyddsmyndigheten så är det bara att förklara precis som det är. En del människor tål inte att man gör saker som ser lite "udda" ut, men jag är övertygad om att du gjorde rätt. Finns folk som cyklar med sina hästar. Jag har faktiskt sett en leda en häst från en bil en gång. Höjde visserligen ögonbrynen åt det, men jag vet ju inte deras orsak så jag lade mig inte i det. Hästen gick ju bara i sakta mak brevid.

Stå på dig!

pufffan skrev:
Hej mine venner. Ja, jag vet att denne med ligger fel. Men ni är så rare alle här.
Min lill Kotte fick en sådan hemsker koliker i dag. Koadoktorn fick komme till han.Han gav han en masse otäcke spruter må ni tro. Stackers Kotte.
Koadoktorn tyck att jag skull till att röre på Kotte så myck jag kunde. Jag kan ju int gå med han så Valdemar fick komme förbi. Jag fick då en jätte bra ide:idea: .Vi satt en gammle fotölj på Valdemars brygge bak på traktorn. Sedan så körde Valdemar sakt som ena snigel. Om int saktere.Och jag höll i Kotee med ena line. Då komm det ena kärring:devil: (ursäkta) och kaller mig för jurplågere.:cry: Jag som är så glader i alle jur. Hon skull minsanner anmäle mig.:eek: VAD SKALL JAG GÖRE? Kan dom ta Kotte ifrån mig? Hur skall jag kunne sove nu i natt? :devil: kanske kommer och hämter Kotte i natt.Vi körde jätt sakte, jag lover vi gjorde det. Jag är snäll mot Kotte. Vill bare att han skull röre på sig så han int blev sjukare. Tyck ni som :devil: att jag är en galen kärring? Jag är så oroliger. Snälle skriv vad ni tror.
Vill bare skriv av mig lit.

Inte roligt, Pufffan! Med kolik alltså! Hade ju lilla russet sjuk här före jul, en vecka på sjukhus eftersom hon varken åt eller drack, så hon måste in och få dropp! Tänker på dig och Kotte, hoppas han snabbt piggnar på sig!
Och precis när jag läser detta får jag sms från en kompis om att hennes unghäst har kolik (islandshäst).

När det gäller att leda från traktorn:
Det var väl bra att det var du som ledde Kotte, dig känner han ju och litar på, även om du nu skulle sitta på en fåtölj framför honom istället för att gå bredvid! Han följer ju dig, inte traktorn!
Plågsamt är det ju bara om hästen sitter fast och måste springa fortare än vad som är nyttigt, men hade Valdemar ökat farten med traktorn hade ju du åkt av med det samma, eller hur? Strunt i tjat-kärringarna :devil: och följ ditt mycket sunda förnuft även i fortsättningen!

Lotta

Kan bara hålla med. Jag tror inte att det blir något av detta. Hon sa nog bara så pufffan. Ingen kommer och tar Kotte från dig. Då får dom med oss på buke att göra.

Det var nog en gnällig :devil: som sa så åt dig, hon bara hotade med det får vi hoppas!
Tror inte dom tar Kotte ifrån dig!
Vi andra vet ju att du tar väl hand om Kotte! :)

/Lisa

öh va? bara jag som knappt kan läsa vad det står?
altlså fattar ju vad det handlar om men:crazy: :confused:

Är detta en dialektal avstavning eller är det norska? *svårt att avgöra*

skriver man på svenska bör man skriva på rikssvenska.. helnorska är helt OK, men eftersom att tvivel uppkom från andra så började jag fundera själv..

BeastieBabe skrev:
Är detta en dialektal avstavning eller är det norska? *svårt att avgöra*

skriver man på svenska bör man skriva på rikssvenska.. helnorska är helt OK, men eftersom att tvivel uppkom från andra så började jag fundera själv..

Pufffan é 90 år å skriver nog både talspråk å dialekt i en salig blandning... Det är det som är Pufffan å så skall hon vara, man förstår ändå vad hon menar... Läser man hennes inlägg så får man sig en massa sköna skratt, hon é för härlig allas vår Pufffan på körforumet! :bow: :bow: :bow:

Pufffan: Hur är det med Kotte??

//M

aha okai, det förklarar mycket :) tack för att du sa det :bow:

Men käre ven, int behöver du bli tårögder int. Kotte han mår bra nu. Men jag har int kunne fare till Valdemar etter mjölk. Så Valdemar eller Antonsson har kommit förbi med det.Konstigt att min tråd bare flög sin kos och hamnade här. Allt är bätter med Kotte och den elaka damen har jag int sett. Tack alle venner som bryr er.

pufffan skrev:
Konstigt att min tråd bare flög sin kos och hamnade här.
Var helt enkelt nån :devil: som ansåg att den hörde hemma bättre inom hästvård. Skönt att det är bättre med Kotte... Och som sagt vad kommer :devil: kärringen igen så kommer bukemaffian farandes... :rofl: :rofl: :rofl: Jag har med massa idioter att göra på mitt jobb så jag är uppvärmd... :D :D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 338
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 533
Hästvård ja som rubriken lyder, hur länge 'måste' man kämpa och när är det 'okej' att ge upp? :cry: slits mellan förtvivlan och hopp hela...
2
Svar
21
· Visningar
3 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka