Kolik... Eller?

_moa_

Trådstartare
En häst idag i stallet tror vi har kolik. När jag kom upp hade dom fått lunch hö men han åt inte. Han låg när jag kom. Tog in honom och han hade feber, 38.6. Gick ut med honom, han bajsade men försökte rulla sig. Vet inte om han bara har ont, men han är väldigt vinglig. Han har bajsat hela tiden när vi har gått med honom men försökt rulla sig mellan varven. Har gått med honom sedan 14.00 och det har inte släppt riktigt. Ägaren kommer och hämtar honom ikväll.

Är det kolik tror ni? Vad kan han ha fått det utav?

Sv: Kolik... Eller?

Tycker det låter som kolik, inte alls ovanligt nu när det är kallt o många hästar dricker för dåligt ofta pga att vattnet i hagarna fryser. Sen är det inte ovanligt att hästar får kolik av fruset gräs.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
539
Senast: Kristall10
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 844
Senast: Twihard
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 132
Senast: Freazer
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
1 099
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama