Koksaltlösning!

Hannely

Trådstartare
En fråga! Vad är det för proportioner i koksaltlösning för sårvård? Tänkte blanda själv och fick hjärnsläpp, är det 0,9% (dvs fysiologiskt) eller starkare? Ska ha det till omslag.

Sv: Koksaltlösning!

När jag gör egen koksaltlsöning så gör jag 1dl vatten & ett kryddmått salt som får koka upp å svalna av,vet inte % halten dock.

Sv: Koksaltlösning!

har ingen aning om hur mycket jag brukar ta, men när det svalnat så testar jag i mitt öga, funkar det utan att svida så är det oki..

Liknande trådar

Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: Ajda
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 161
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
380
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka