Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag menar inte att ge tips och råd, blodpuddingen är något vi har diskuterat här hemma och jag var mest nyfiken på om det gick. Är verkligen en hel vetenskap med hundfoder som är väldigt intressant att lära sig och jag tackar dig en än gång för att du tar dig tid att svara på mina korkade frågor
Fast det ev. allergen som fanns innan frysning finns ju kvar även efter frysning.
Jo det vet jag. Tyvärr blir det ju lite dyrare då hon inte får äta gris. Sen finns det mycket dåligt med folk som säljer fryst kött och grönsaker för hundar. De som finns blir dyra, hur man än vänder och vrider på det. Har alltså tre alternativ:
Koka torrfodret (ifall tillverkaren säger att man kan, väntar på mail)
Barfa, blanda själv. Svårt att få tag på sånt som inte innehåller gris
Färdiga Barfkorvar (Mush eller Murremix)(. Lika dyrt som att blanda själv, men lättare.
De märken som du nämner finns inte här (finland, liten stad)
Om hunden har förrådskvalsterallergi, borde det ju åtminstone lindra att koka upp torrfodret? Eller händer nåt med fodret?
Att frysa ner förstår jag att inte fungerar, men uppkokning brukar ju hjälpa (även kvalstrets saliv och avföring borde ju "neutraliseras").
Tänker jag helt fel här? Ska träffa en BARF-matförsäljare i veckan, och antagligen börja handla där. Skulle dock bli hälften billigare ifall det gick att koka upp torrfodret. Barf fordet skulle kosta över 1000 kr/månad