Finns det några lägenheter som sålts nyligen där samma renovering är gjord som går att jämföra med? Tänker att värdet på 70 kvm 3a med kokvrå är svårt att jämföra med 80 kvm 3a med kök? I värdet 2,5-2,7 finns ju också möjligheten att flytta köket oavsett. Vilket ju alltid går att trycka på i en försäljning.
När vi köpte vår förra lägenhet (2a) så fanns det mängder av lägenheter i området som antingen var större 1or med separat kök, eller mindre ”2or” som alltså var en likadan lägenhet med flyttat kök. Generellt skilde det inte mycket i pris på om flytten var genomförd eller inte. Möjligheten fanns ju.
Vart du får kokvrå ifrån med min ritning får stå för dej, men ja det finns en lgh som gjort liknande, andra som gjort om till 3or har byggt om "inre hall och klädkammare" till kök (dvs mer åt kokvrå hållet) och de har legat marginellt över orginal 2or. Dessa har dock alla legat på övre plan mot min som har radhuskänsla med privata uteplatser på både fram och baksida. Så deras slutsummor kan jag inte referera till...
Inte samma "bardisk" som jag tänkte bygga och inte samma layout men samma "storlek" knappast kokvrå