Körde bil mot ryttare

(Ridsport)
En man, som körde bli mot två ryttare i skånska Torna Hällestad i oktober 2008, har åtalats för framkallande av fara efter att medvetet ha försökt skrämma hästarna och därmed riskera att skada ryttarna.

Läs mer...
 
Sv: Körde bil mot ryttare

Tur att det inte var vi som var ute och mötte honom då, min hade inte tagit det lika bra som de där hästarna.
 
Sv: Körde bil mot ryttare

Idioter finns det gott om :mad:

Äntligen blir nån åtalad för det!!! :bow: Frågan är vad påföljden blir.... :confused:
 
Sv: Körde bil mot ryttare

Upplockande av nämnda hästbajs som föraren irriterat sig på kanske... ;)
 
Sv: Körde bil mot ryttare

Jag undrar hur "irriterad" han hade blivit av att få 500 kg häst genom vindrutan istället för lite bajs på däcken... :grin:

Jävla nolla.
 
Sv: Körde bil mot ryttare

Hur tänker folk egentligen?
Tur att det gick bra för båda häst & ryttare iaf.
 
Sv: Körde bil mot ryttare

Vad arg man kan bli på sånna människor!! Säger som en av er andra. Min häst hadeinte tagit det särskilt lugnt.. :(
 
Sv: Körde bil mot ryttare

Är han dum i huvudet eller?
Retorisk fråga. :grin:

Men hur f*n kan man vara så omedveten om riskerna med ett sådant beteende, föresvävade det honom aldrig att han riskerade sitt eget, ryttarnas och hästarnas liv, att han kunde få en häst genom framrutan eller att en ryttare ramlat av och skadat sig allvarligt?
Hur långt är vissa människor beredda att gå för att de blir irriterade?
 
Sv: Körde bil mot ryttare

Visst ska man kanske försöka sparka undan efter hästen skitit, men no way att man ska uppföra sig som den bilföraren. Jävla fjolla, hoppas han får betala en rejäl summa skadestånd. :cool:
 
Sv: Körde bil mot ryttare

Den sista idioten är inte född än! :mad::mad:

Men äntligen så blir någon åtalad för sådana här mordförsök! :bow:
Även om det blir futtiga böter för tilltaget så är ju galningen i brottsregistret vilket är jättebra!
 
Sv: Körde bil mot ryttare

I Sydsvenska stod att han var försenad till ett möte. Han är även åtalad för olaga hot mot en mamma som var ute och gick med sitt barn, hotade henne med en trädgren.
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 326
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 829
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 232
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp