R
Raderad medlem 6459
SL från Arlanda är inte ett alternativ, tar alldeles för lång tid.Eller ta SL. Tar lite längre tid än Arlanda express, men då kommer du ju även söder om stan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SL från Arlanda är inte ett alternativ, tar alldeles för lång tid.Eller ta SL. Tar lite längre tid än Arlanda express, men då kommer du ju även söder om stan.
Jättetack för att du letade och kikade!http://www.stockholm.se/-/Nyheter/Gymnasieskola/Utspringstider-for-vara-skolor2/
Tycker det borde lugnat sig till kvällen lite i alla fall.
Jag skulle inte chansa en sådan dag.Åh fan det har jag helt glömt, trots att jag sett alla dessa flak. Fan också
Och det var också så pass sent på kvällen?Förra året så körde jag buss Upplands Väsby - Sergels Torg de dagarna och det var i princip tvärstopp på E4an.
De skulle ut ur stan sedan också alla de där släktingarna.Och det var också så pass sent på kvällen?
Då skippar vi taxin. Tack för att du tog dig tid att svara!De skulle ut ur stan sedan också alla de där släktingarna.
Och många väntar gärna tills att trängselskatten går över 18:29.
Men jag minns inte exakt när det gick över.
Det blev mycket övertid i alla fall.
Jag skulle aldrig köra genom Stockholm för egen del en sådan dag.Då skippar vi taxin. Tack för att du tog dig tid att svara!
På Svinrakan är det kö oavsett tidIbland är det lite kö mellan Arlanda och avfarten till Vallentuna/Upplands Väsby. Men det brukar rulla på även om det är kö fram till dit (och sträckan mellan är inte speciellt lång). Sen brukar det lätta.
På Svinrakan är det kö oavsett tid
Det blir 3-filigt efter Upplands Väsby.Jag fattar inte det, alltid kö, sen lättar det upp
Bra nu behöver jag inte fundera längre. Jag ska informera min kompis också om dettaDet blir 3-filigt efter Upplands Väsby.
Sedan så blir det tvärstopp igen efter Kista när E18 har anslutit.
Det blir 3-filigt efter Upplands Väsby.
Sedan så blir det tvärstopp igen efter Kista när E18 har anslutit.
Man löser det genom att inte ta bilen.En av de många skälen till att inte bo i Sthlm, all trafik och köer.
Inte för mig, vi har ingen kollektivtrafik där vi bor. Att ta bilen tar ca 25 min dörr till dörr, åka kollektivt inkl gå eller cykla till närmsta hållplats, 1,5-2 h enkel resa.Man löser det genom att inte ta bilen.
Kollektivtrafiken i Stockholm är fantastisk.
En till sak att tänka på är ju att alla de där släktingarna som gör det rörigt är dessutom ovana vid att köra bil i Stockholm.Då skippar vi taxin. Tack för att du tog dig tid att svara!
Men du bor väl inte i Stockholm heller?Inte för mig, vi har ingen kollektivtrafik där vi bor.
Vi är vana vid långt värre trafik så just den biten är det ingen fara med.En till sak att tänka på är ju att alla de där släktingarna som gör det rörigt är dessutom ovana vid att köra bil i Stockholm.
Risken för olyckor med tillhörande tvärstopp i trafiken är då ganska så hög.
Men du bor väl inte i Stockholm heller?
Jag bor också bortom all kollektivtrafik och måste ha bilen med mig dit jag åker, annars så hade jag aldrig kört bil genom Stockholm.
Jag hade tagit tåg.
Jag menade de andra som skall närvara vid utspring.Vi är vana vid långt värre trafik så just den biten är det ingen fara med.