Köpa billigt vindskydd el utebox från Utlandet?

stallhh

Trådstartare
Har ej handlaget att bygga ngt eget... vill även kunna flytta med mig vindskyddet eller uteboxarna. Har sett leverantörer från Polen som har billiga boxar o vindskydd, ngt som köpt från utlandet och vet hur det fungerar, blir det billigare, el har ni fler förslag på leverantörer som säljer billigt?
 
Om ni köper från något annat land så kolla upp ordentligt att det ni köpet uppfyller de svenska kraven i djurskyddslagstiftningen.
Jag vet t ex att inte allt som man kan köpa i Danmark gör det, så risken är stor att inte heller saker från Polen gör det.
Uppfyller det inte kraven så kan det bli bra mycket dyrare att köpa "billigt" från andra länder.
 
Det man ska tänka på främst är att materialet ska tåla en hästspark, och att hästen inte ska riskera att fastna någonstans.

Som PopcornPlayer skriver så förekommer det även att material som säljs för förvaring av häst i Sverige inte uppfyller de kraven, så det är ingen garanti för säkerheten att köpa det här, men branschen i Sverige börjar lära sig vad som som gäller här.

Ligghallen ska ändå sättas upp, även om man får med en mall, så en del händighet krävs även om man köper ett set från en firma.
 
De boxar jag har tittat på från Polen är rejäla i trä, bra konstruktion etc.
Men det är väl risk att det tillkommer en massa extra kostnader om man tar in från ett annat land,eller vad gäller?
För 6-7 månader sen frågade jag om priset, och då låg boxarna (uteboxar) på runt 45000kr för 5 st. Boxarna fanns både som 3x3, 3x4 storleksmässigt. Uteboxar här i Sverige kostar betydligt mer väl?

((In price :
Soild construction wood posts 14x14 , planks 40mm T&G roofing planks according snow loads in Sweden and Norway
We making strong solid buidling not weak construction
Also horse stables double open with 3 locker systems construction steel thick steel 4mm !!! and wood as filler
Roof : trapez steel RAL color but yiu can aslo pic cement fibre sheets or sandwich panles ( extra costs )
Transport costs : I have to check
Impregnation green but you can also pic brown ( 5% up price )
In our production all is prepared to install , no need any cuttings or drilling !! just install according plans very fast and easy
Production time 30 days ))
 
stallhh - jag skulle jättegärna vilja ha något namn eller länk på tillverkarna. Kan du skicka PM till mig så skulle jag bli jättetacksam?! :)
 
Om man köper från Polen så blir det fraktkostnad som det redan står i offerten som tillkommer. Om nderbåde köpare och säljare har WAT-nummer (näringsidkare) blir priset utan moms. Då blir det troligen bra mycket billigare att köpa från Polen. Som privatperson är det mer tveksam om man tjänar på det.
Tänk också på att det är två olika länder med olika lagstiftning så att det är inte självklart hur t ex reklamationer och garantier fungerar.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 220
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 491
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 119
Senast: mamman
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp