köpa beg sadel från utlandet?

Buck

Trådstartare
har ni gjort det? hur gick det i så fall? hur skötte ni betalning?

har hittat en sadel som både jag och hästen tyckte om, en bates momentum. men.... det finns ju inga i sverige!! har letat beg och försökt hitta ny i Internet butiker som är tree horse återförsäljare utan resultat.

dock pratat med three horses nu och de har ev ngn kvar på lager(har dock inte så bra ekonomi att jag tror jag kan köpa en helt ny tyvärr).
hittat en beg, dock fel färg (vill allra helst ha brun! :p) och tycker det är överpris för en beg äldre modell när nya elevation modellen kostar lika mycket begagnat.

men hittat en sadel i england, det är den äldre modellen momentum (vet inte om det är cair, har inte fått svar från säljaren). och om det är cair så vill jag gärna ha den. kostar 600pound så fullt överkomligt att lägga på frakten på det.

men vågar man köpa begagnat? finns nya i usa men de är ju nypris och dyr frakt på det = bye bye pengar.
 
Sv: köpa beg sadel från utlandet?

Jag har köpt beg. på ebay både från england och tyskland. Inget jättedyrt dock, ca 2500-4000.
Frakt från england är lite dyrare! Från tyskland billigt, som att skicka i sverige. Från england ca 500:-
Har bara köpt från ebay från kända säljare, har dock gjort något bottennapp då sadeln var i sämre skick.
Betalat via Paypal eller kontoöverföring via banken. (Förskott).
 
Sv: köpa beg sadel från utlandet?

ok får kolla upp Tyskland lite då :D, inte för att jag kan tyska eller tyska sadel termer så får gissa lite :p
 

Liknande trådar

Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
640
Senast: Aifos
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 182
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej! Har nu provat en del Teknasadlar och fastnat för Tekna dressyr A-line vilken passar bra. Jag provade en sadel som var ca 4 år...
Svar
6
· Visningar
4 390
Senast: Jolo
·
Utrustning Jag står i valet och kvalet inför att köpa sadel. Vi har kommit fram till att vi ska ha en Equipe Linnéa som tydligen skall vara en av...
2
Svar
22
· Visningar
3 913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp