Köpa b kortslastbil

Lastbil

Trådstartare
Vet någon om man får dra av hela momsen vid köp av b kortslastbil? Tänkte dra den i företaget som dock inte är ett hästföretag utan ett lantbruksföretag. Vad ska jag tänka på? Jättetacksam för all hjälp!
 
Sv: Köpa b kortslastbil

Personligen skulle jag vara så hederlig och ringa skatteverket och fråga. känns dumt att chansa och sedan få surt efteråt... Har du hästarna hemma på gården och ha möjlighet att använda lastbilen till annat som har med lantbruksföretaget att göra borde det inte vara något problem tycker jag. Man kan ju faktiskt använda hästlastbilar till att flytta andra djur (och redskap)också menar jag :)
 
Sv: Köpa b kortslastbil

Är bilen momsad får du dra hela momsen. Under förutsättning att kostnaden hör hemma i en momsregistrerad firma.
 
Sv: Köpa b kortslastbil

Jag har inga som helst problem på den fronten, min privatbil håller betydligt högre standard än företagsditon. Och vad gäller lastbil lär det ju inte vara särskilt omdebatterat.
 
Sv: Köpa b kortslastbil

Det beror på om Du har bodel eller inte i bilen. Till att börja med.

Sedan är alltid frågan om bilen är rörelsefrämmande eller inte.

Var en del skriverier om detta för ett par år sedan. Du kan ju googla litet och se vad Du hittar där.
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 001
Senast: Görel
·
Fritid Jag fick semester i torsdags och har haft ganska fullt upp med att umgås med vänner och fixa i trädgården och med stugan. I dag ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 107
Senast: escodobe
·
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 968
Senast: Bubbla
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 142
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp