MissFideli

Trådstartare
Är det nån här som knypplar? Behöver en hobby och köpte en knyppeldyna. Knypplade på syslöjden i högstadiet och var måttligt imponerad 😅
Inte satt upp den än, fick med 2 dynor och 3 pärmar med mönster och material. Tänkte försöka mig på nått juligt.
 
Jag har knypplat en hel del tidigare, men har inte riktigt haft tid och ro - har broderat en del istället. Men börjar bli sugen på att sätta upp någon spets - vi kanske får peppa varandra!
 
Jag har knypplat en hel del tidigare, men har inte riktigt haft tid och ro - har broderat en del istället. Men börjar bli sugen på att sätta upp någon spets - vi kanske får peppa varandra!

Jag har också broderat men slutade för att de är så j*kla dyra att köpa! Vore jättekul att ha nån att "knyppla med"!
 
Jag ritade en del egna mönster på slutet, inte så lätt som jag först trodde :D Men fick ändå till några hyfsade jugendinspirerade dukar i egen design.

Jag tittade på en tysk sida som var typ 30% billigare än svenska sidor. Men det fanns så mycket att välja på 🤯
 
Jag började knyppla förra året, men kom av mig rätt fort.. tyckte det var svårt! Men kul på samma gång.
 
Jag fick med massor av mönster 😍
Men var köper man garn? Funkar alla typer?
Det står ofta på mönstret vad det ska vara, t ex 50/2. 50 är hur tjockt det är, 2 att det är tvåtrådigt. Men köper knyppelgarn på rulle, jag vet att jag förr köpte på Hemslöjden. Idag går det säkert att köpa på nätet. Jag har en del hemma fortfarande. Har tittat lite på mönster och tänker nog göra någon av skolspetsarna först, kanske Tittut. Knypplade rätt avancerade grejer som tonåring, men tar gärna något enklare att börja med.
 
Ska ta bild på några av mina när jag kommer hem. Har både långa spetsar i olika bredder och gummor och andra bilder. Jättekul!
 
Ska ta bild på några av mina när jag kommer hem. Har både långa spetsar i olika bredder och gummor och andra bilder. Jättekul!
Min mamma fick för sig att hon skulle lära sig knyppla för några år sedan så jag lånade ut min dyna och ropade in några nybörjarmönster på Tradera till henne. Men hon kom aldrig längre än till Udd och stad. Men det passar ju bra att jag gör dem nu! Men jag blev väldigt sugen på att leta upp lite mer spännande mönster också.
 
Jag kom på en sak. Det kanske är smart att låta kattungen växa upp lite innan man börjar knyppla?
 
Äsch, nu beställde jag mönster till Bellmansudden, den med 20/3 dvs det grövre garnet. Det ska bli roligt!
 

Liknande trådar

  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 479
Senast: Görel
·
Hemmet Jag kommer behöva köpa ny säng inom kort och känner mig helt lost. Nuvarande säng är helt fantastiskt skön och jag har extremt svårt att...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: Magnum
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 161
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 625
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp