M
Mobby
Min ena häst har nu i kanske ett par månader haft som små, små sårskorpor i pälsen...
Dessa små skorpor är kanske från 0,5-4mm stora och många, MEN de sitter bara på vänster sida från manken och en bit bakåt (typ som en sadel), och ner över bogblader och lite över sidan bakåt - nästan som om man tänker sej hur sadeln ska ligga!!
Hon verkar inte alls öm, mer än att det kan lugga i håren när jag klöser bort vissa, när man klöser på dem så är de alldeles torra/torrt under och syns inte, blir alltså inte hårlöst när man klöst bort dem. Däremot har som som massor av stöv precis i detta område.
Hon har täcke ute i hagen, men står utan inne i boxen.
Ingen av mina andra tre hästar har några sådana här utslag. :smirk:
Vet någon vad det kan vara frågan om???
Och framförallt; vad man kan göra åt det hela???
Dessa små skorpor är kanske från 0,5-4mm stora och många, MEN de sitter bara på vänster sida från manken och en bit bakåt (typ som en sadel), och ner över bogblader och lite över sidan bakåt - nästan som om man tänker sej hur sadeln ska ligga!!
Hon verkar inte alls öm, mer än att det kan lugga i håren när jag klöser bort vissa, när man klöser på dem så är de alldeles torra/torrt under och syns inte, blir alltså inte hårlöst när man klöst bort dem. Däremot har som som massor av stöv precis i detta område.
Hon har täcke ute i hagen, men står utan inne i boxen.
Ingen av mina andra tre hästar har några sådana här utslag. :smirk:
Vet någon vad det kan vara frågan om???
Och framförallt; vad man kan göra åt det hela???