Knottbitna juver och diande föl.....

B

Bazooka

Mina ston har blivit mycket knottbitna de senaste dagarna, framför och omkring juvret. Det ena stoet har ett 3 dagar gammalt föl och det andra ska föla vilken dag som helst.
Vad kan man sätta på som lindrar för stona men inte påverkar fölens diande? :confused:
Hur har ni gjort? Jag tar GÄRNA emot tips och råd. Lilla hingsten har ju hittat spenarna men hur tänker man om det nya fölet som föds. Det ska ju hitta spenarna och då kanske det inte är så lätt om det luktar allt annat än mjölk?!? :eek:
Ser fram emot era svar :banana:

Kram /B
 
Sv: Knottbitna juver och diande föl.....

Det funkar med vilken typ av matolja.
Sätt även på naveln, armveck o bringa.
Även på fölisen
 
Sv: Knottbitna juver och diande föl.....

axel skrev:
Det funkar med vilken typ av matolja.
Sätt även på naveln, armveck o bringa.
Även på fölisen

Tack snälla :bow: :bow: jag ska prova detta redan i morgon.
/B
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 362
Senast: Lillefrun
·
Avel Vi fick ett föl för snart en vecka sen. Första två dygnen gick allt bra, men sen blev det nåt knas med stoets juver. Hårt och spänt och...
Svar
17
· Visningar
3 090
Senast: cello
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 328
Senast: athena
·
A
Avel tidigt i morse hände det som inte fick hända. Min märr fick ett dödfött föl:cry: Jag ska förklara från början lite kortfattat: Jag...
Svar
12
· Visningar
4 511
Senast: mul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp