Knoppar eller inte?

P

Päron

Vad tycker ni är finast på en hopptävling? knopper eller ej? :bump:

en fråga som ni gärna får svara på: Får man tävla med svarta ridhandskar? eller måssta man ha vita eller inga alls?

Sv: Knoppar eller inte?

Det är ju jättefint med knoppar, men jag skulle aldrig rida med det.
Jag vill ha manen där, oavsett om det är 30 eller 50 eller 70 cm jag hoppar, så känns det bra att den finns om den behövs ;)
Jag vet inte om man måste ha vantar, men de behöver inte vara vita iallafall.

jag har knoppar ibland! tycker de e finast, fast de beror iof lite på va de e för häst å va den har för man oxå :p!

ja, man får tävla i vilken färg på hanskarna man vill. man måste inte ens ha hanskar!

Det är mycket finare med knoppar!!! fast kanske inte alltid så praktiskt...

Vantar är frivilligt, även färgen.

Jag har bara knoppat hästen om det varit stilhoppning, inte alltid då heller. Jag vill gärna ha något att ta tag i om det behövs :)

Du måste inte ha handskar om du inte vill, och de måste absolut inte vara, vita jag ser sällan hoppryttare med vita handkar själv har jag blå.

*lånar knapp*

de e ett halvblod med ryckt man. Ca 20-30 cm skulle jag tro. Han e fin i både knoppar och utsläppt. tänkte mer om ni tyckte att det kanske blev lite överdrivet med knoppar på en hopptävling.

*raderat*

blev visst dubbelt...

Senast ändrad av en moderator:

det kan vara snyggt med knoppar, men jag föredrar att ha utsläppt man så man har nåt å hålla i om det skulle behövas, särskilt om man rider andras hästar

Jag tycker knoppar är finast.
Fast det beror på om det går att knoppa manen så den blir snyggare knoppat än utsläppt.
Det kan vara bra att ha något i ta tag i om man rider tex unghäst tycker jag.

jag tycker att knoppar är det som är snyggast. hästarna ser så mycket proffsigare ut på nått sett :D jag har alltid knoppar på mina hästar.. tycker att det ser så prydligt ut. :)
själv tycker jag att det är väldigt fult om man bara har knopp i pannan och sen utsläppt man.. :p

knoppar beror på hur hästen ser ut, en del (typ min ponny) får för mycket hals med knoppar och är alltså inte särskilt snyggt. Men annars är ju knoppar ursnyggt.

färgen på vantarna är valfri och så även om man vill ha vantar eller ej.

Precis, på min ponnyman går det helt enkelt inte att knoppa :o , då är det snyggast med välvårdad utsläppt man.

Men har man en tunn halvblodsman så tycker jag knoppar är finast, beror ju iofs på halsens storlek också.

Jag brukar knoppa min om jag har tid, bara manen pannluggen låter jag vara om det inte är dressyr.

Men det ser prydligt och välvårdat ut om hästen passar i knoppar.

japp, halvblod/fullblod. ser ut som ett halvblod, med fullblods huvud. super gullig! :)

Knoppade alltid ponnyn medan vi hoppade småklasser.
Nu vill jag ha manen att hålla i om det blir tokigt. :p

Storhästen kommer nog aldrig att få ha knoppar. Hon hoppar så stort att jag vill hålla i manen konstant. :angel: :D

Päron skrev:
Vad tycker ni är finast på en hopptävling? knopper eller ej? :bump:

Finast med, men endel hästar kan jag inte hoppa knoppade då dom hoppar "för bra", måste ju ha någonstans att hålla i sig :o :eek: :D

Jag har nästan alltid knoppat, tycker att det ser trevligare ut. Det känns som om hästen blir lite extra taggad då med. Möjligtvis på mindra tävlingar när jag är lite lat att jag inte knoppar.

Visst är det snyggt med knoppar på vissa hästar, men har hästen en fin man så tycker jag att den ska vara utsläppt. Det måste ju vara ganska opraktiskt med knoppar oxå om man skulle behöva hålla tag i något. T.ex. så håller jag i 90 % av de språng som jag gör i manen! :o Fast det beror ganska mycket på att jag är lite hopprädd.. Håller på att träna bort det :D

ALLTID knopp, om det nu inte är klubbhoppning ed...
Det ser mycket prydligare ut. Är det tävling så är det, ingen träning hemma i ridhuset....

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 057
Senast: Bison
·
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
472
Senast: gulakatten
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Pusseltråden
  • Positiva tråden del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat