Knopp i luggen

A

Ankiesen

Halloj, i Globen :love: (saknar) såg jag att (jag tror det va tyskarna) hade en inbakad fläta i luggen med vita "kluttar" i som låg snyggt i en linje. Verkar som att det var ngt vitt fäst vid varje korsning av manen...

Förstår ngn vad jag mnear...jag förstår inte ens mig själv... :confused:

När jag knoppar manen gör jag en vanlig inbakad fläta som jag sen knoppar... Hur får jag dit det ivta? Det va så grymt snyggt! Framförallt om man har vitt foder på kandaret å vita tecken i ansiktet...

Hoppas på råd! Gräna en bild om ngn har sett ngt liknande så andra förstår vad jag menar...

Kramar på er alla

Sv: Knopp i luggen

Huh vad jag inte kollade stavningen lr bokstävernas placeringa...he he

HEj hej !
jag tänkte inte på att tyskarna hade det men om det så so mjag har fattat det så tar du det "vita" och flätar in det i panluggen när du gör flätan ( ett elr 3 "vita" är upp till dej , en i varje del av flätan elr en "vit" i en "del " av flätan . sedan gör du själva knoppen som vanligt . men allra snyggast är ju om du har panluggen utsläppt :rofl:

vit vaddå? å hur?

utsläppt el inte beror väl på luggens "omfång". jag har en med tre hårstrån uppe på knoppen så han e snyggast utan (annars ser man en stor gummisnodd å tre små strån) sen har jag en liten flicka med ardennerlugg...så himla snygg m knopp i den! :love:

Hade de inte någon mantape eller något då? Var mannen knoppad med vitt runt själva knoppen?

Du menar inte uppvisningen som portugiserna gjorde? Där hade en del av hästarna ngt vitt fluffigt inbakat i manen. Hittar ingen bra bild just nu.

Nej...det var inget vitt runt själva knoppen utan i själva flätan... små vita bollar typ...

Såg bara dressyren...så jag vet inte hur portugiserna såg ut...

Hade de inte flätat in några vita trådar eller så i manen då? Ungefär som man gör med bast när man flätar ardennerhästar inför uppvisning.

Det är enkelt att göra i alla fall. Man tar ett antal trådar (kanske tunnt bomullsgarn kan passa?) och knyter ihop. Sedan lägger man knuten där man vill att flätan ska börja och delar in i tre delar. Sedan gör man en vanlig inbakad fläta och ser till att tråden i avvikande färg alltid hänger med och ligger överst. Då syns lite av tråden i varje korsning av flätan och dessutom sitter själva flätan ihop bättre.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka