Knölar på båda sidorna av huvudet?

TheHunted

Trådstartare
Hej!

Min häst har fått typ upp svulnader just bakom ganschen mot halsen. Dom är lika stora som en hand och sticker ut kanske 3 cm

Vad kan det vara??

ingen annan häst har det i stallet...

mycket tacksam för svar!

Sv: Knölar på båda sidorna av huvudet?

AHA! Intressant! I grannstallet finns en häst som fått just såna där knölar bakom ganascherna och nu kan jag tala om för ägaren vad det troligen beror på. Tack! :)

Mmm, verkar vanligt i år :smirk:
Har aldrig stött på detta tidigare, min häst är 13! Vanligtvis brukar hon bli lite gallig vid kotorna vid gräsbyte, men nu har gallorna satt sig runt ganascherna i stället :rofl: :rofl: :rofl:

vill inte skräma upp dig men jag har en kompis som hade en jättefin arab som fick knölar typ vid ganaschen o sen började dem växa o sen när de tog ut veterinär så visade det sig att vara melagnit melanon! Hästen opererades men sjukdomen spreds sig o hästen vart så dålig att de fick avliva honom!

Kan det vara det som kallas bananer. Har hästar gått på bete och stått med huvudet i backen för länge kan de bli svullna vid ganasherna.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 629
Senast: Shaggy
·
Hundavel & Ras Hur stor blev er tik? Hur många valpar blev det? Vi har en labradortik som är i dygn 47 idag, jag känner fosterrörelser när man håller...
Svar
10
· Visningar
1 786
Senast: tanten
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 695
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 144
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV