knöl på halsen?

V

Visa

Jag har hittat en knöl på halsen på min katt. Trodde först att det kunde vara en fästing, men då jag försöker se, så verkar det mer som att det är nån böld av nått slag, eftersom jag inte ser nånting utanpå huden. Nån som har nån aning om vad det kan vara?

Sv: knöl på halsen?

Hur känns den? Min katt har en knöl på halsen, som man liksom kan ta tag i. Den känns hård, som en fryst ärta. Den har vätskat och enligt vet är det en inflammerad talgkörtel. Hon gillar när man kliar på den, i övrigt stör den henne inte. Ibland växer den till sig, och det går att klämma ut lite var, men såklart gör det ju ont när man klämmer den, det är ju som en finne. Ska be veterinären klämma nästa gång det är dags för vaccination, så får hon vara "the bad guy".

Om du är orolig så ring och rådfråga din veterinär. Om den inte växer i storlek kan du säkert be dem kika när det är dags för vaccinationen.

Liknande trådar

Hästvård Köpte hästen i slutet av Oktober, då hade hon ganska mycket vinterpäls redan så vet inte hur det var då, men upptäckte efter en period...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Cactus
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag börjar bli lappsjuk av att bara vara på "Steg till arbete" mån-fred för föreläsningar, anteckningar, diskussioner, pappersifyllande...
Svar
1
· Visningar
404
Senast: IngelaH
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar