Knöl på hakan

Piek

Trådstartare
20150315-102240.jpg
20150315-102234.jpg
20150315-102228.jpg
Min katt har fått en knöl på hakan. Den är lite större än ett knappnålshuvud och hård. Hon är inte jätte störd om man tar på den mer än att hon vänder bort huvudet, men hon ligger kvar och vill fortsätta bli kliad.

Vad kan det vara? Kan det vara farligt? Bör jag ringa veterinären? :nailbiting:

Knölar runt munregionen bör alltid kollas av veterinär. Det kan i bästa fall vara en "finne" i värsta fall kan det vara en tandinflammation som växt till som är på väg ut genom huden. Det är inte alltid det syns i kattens mun även om man kan ana det i en del fall. Absolut är ett vetbesök på sin plats :)

Om det är något med tänderna äter katterna normalt då? Hon knaprar glatt i sig både torrisar och blötmat

Vilken sötis!:love:

Min förra katt fick något liknande uppe på sin nos (inte vid näsborrarna, utan på håriga delen). Veterinärerna visste inte vad det var, den ena trodde att det var en rest av en fästing. De uppmanade mej att hålla koll, men den höll sig oförändrad i 10 år. Vet än idag inte vad det var.

Men håller med om att en vet.koll inte skulle skada.

Lycka till med kissen!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 698
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 575
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: Viva
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 918
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar