Knöl ovanpå foten

Sonic76

Trådstartare
Har en liten knöl ovanpå foten som orsakar stor smärta.
Ibland värker hela foten ibland bara knölen
Då är det en plåga att ha skor på
Ska såklart söka läkare men det känns inte så akut
Knölen sitter där ringen är på bilden, oftast ej öm när jag trycker på den om jag inte trycker på undersidan av foten samtidigt. Är det nån som upplevt samma sak
IMG_20180330_115925.webp

Gissar också på ganglion. Jag har också en sedan många år tillbaka. Just nu är den stundvis öm, men oftast inte.

Funderar på det men den har varit där över ett år.
Ska ringa vc angående en annan sak så ska jag ta upp detta med.
Jag går ju så mycket i jobbet och är ute så ibland är det lite jobbigt :)
En av mina vänner har haft ett ganglion på handryggen i flera år.

Jag hade ett i hö långfinger mellan handflata och första leden. Den satt där länge och till slut fick för mycket besvär opererade de bort den.
Rätt fascinerande - som en genomskinlig pärla.

Det var superenkelt att ta ut den

Tack @tanten och @detordnarsig ! Då är det det jag har på ena foten! Har trott att det var typ ett överben eller något och tänkt att äsch vad går att göra åt det? Men då vet jag att den går att ta bort om den blir alltför störig.

Tack @tanten och @detordnarsig ! Då är det det jag har på ena foten! Har trott att det var typ ett överben eller något och tänkt att äsch vad går att göra åt det? Men då vet jag att den går att ta bort om den blir alltför störig.
Hm, min knöl är helt fixerad.

Mitt gick nog inte heller att flytta på? Och jag är helt säker på att det faktiskt var ett ganglion, då jag flera gånger fått kortisonspruta och till sist opererade bort det. Så nu får foten plats i betydligt fler skor och stövlar än tidigare:up:

Liknande trådar

Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
531
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 561
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 870
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar