Knöl mellan ganascherna

feel

Trådstartare
Upptäckte idag en knöl mellan ganascherna på min gammelpålle, den sitter på höger sida, stor som en 5krona och stenhård.

Självklart ska jag kontakta veterinär men oroar ju mig såklart, upptäckte den ikväll... Vad kan det vara? Infektion? Han har dessutom gått ner i vikt rätt kraftigt, samt har järnbrist så han är ju lite "nedsatt" allmänt också.

Sv: Knöl mellan ganascherna

Kanske ska tillägga att han inte har feber, inget näsflöde, ingen hosta eller liknande. Tänderna är kollade för ca en månad sedan.

Sv: Knöl mellan ganascherna

kan du flytta på knölen? Känns det som ett plommon? Ja lade märke till det på mitt sto förra sommaren och frågade här har för mig att ja fick till svar att det var en körtel eller liknande som kan svullna upp om dom käkar nåt dom kan ha fått en allergisk reaktion av eller så är den bara mer framträdande på vissa.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 248
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Har skrivit här tidigare om min hund som fått en knöl på typ bakre hälen/knät (när jag googlar anatomin så verkar det heta typ tarsus)...
Svar
0
· Visningar
687
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka