Knivmärken?

Bonita4

Trådstartare
Kan ni någonting om märken på knivar? Jag försöker googla men kommer inte fram till något..

Märket jag funderar på heter VEJB, är det helt okänt? Det är keramiska knivar jag tänkt köpa. Point Blanc, är det någon som provat knivar därifrån?
 
Kan ni någonting om märken på knivar? Jag försöker googla men kommer inte fram till något..

Märket jag funderar på heter VEJB, är det helt okänt? Det är keramiska knivar jag tänkt köpa. Point Blanc, är det någon som provat knivar därifrån?
Jag har ingen aning om märket VEJB, däremot har vi keramisk kniv från Satake (finns på bla Cervera). Den är SÅ bra, vi har en annan också från nåt annat märke men den höll inte skärpan alls lika bra. Sataken är den enda kniv vi använder här hemma :p
 
Aldrig hört talas om. Men så är jag också reaktionär i mitt knivval och har bara Sabatier i kolstål. Otroligt opraktiskt. Och sylvasst!
 
Jag hade tur, fick av en kompis som jobbar med livsmedel (kött) i Tyskland ett gäng knivar från DICK
Skaften i greppvänligt halkfritt plast
http://www.coltelldo.com/dick-messer/dick-messer-sets/

Kan bara rekommendera dem.
Lätta att hålla sylvassa, bara ngr drag på stålet.
Kostar inte en förmögenhet.
Och modellen med ergogrip är riktigt trevliga att jobba med.

Proffs-redskap för yrkesfolk, inte TV-kockar som klassar med knivar för tusentals kronor ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
753
Senast: Tora
·
Kultur Jag snubblade över det här namnet i ett sammanhang idag och insåg att det är en karaktär i något jag har läst, men trots funderande och...
Svar
1
· Visningar
507
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
585
Senast: Tuvstarr
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
648
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp