Knights bomlösa?

Sv: Knights bomlösa?

hur lång är knighst-sadeln??
läst mycket om långa bomlösa och vill veta hur långa de verkligen är.
du har inte en bild på hästen med sadeln på, det vore kul!

Padd ska man ha under denna typen av sadlar! Punkt. Förvånar mig extremt att inte Lillhästen har padd under sin sadel på bilden, eller ens uppmärksammar på hemsidan att sådan behövs.
Har testat Knight-sadeln, tyckte kvalitén verkade rätt så okej, men jag fastnade inte för sadeln.
Själv har jag en Barefoot, och älskar den verkligen (iallafall det lilla jag använde den innan hästen blev skadad :()!

Om hästen har välmysklad rygg och/eller inte rids kontinuerligt så behöver dem faktiskt ingen pad (enligt säljare av sadlarna). Däremot vid längre ridturer och om man rider flera gånger i veckan behövs det.

Men då blir det ju i stort sett självklart. Jag menar, de flesta hästar rids ju kontinuerligt, och de hästar som inte rids så ofta är ju ofta ganska omusklade. Jag anser att man bör ha en padd i vilket fall som helst, den kan tyckas vara dyr och onödig, men å andra sidan tror jag ändå att det är det bästa för hästens rygg.

Men hästen kanske tränas bra med regelbunda ridturer, men bara har sadeln på sin (välmusklade) rygg ett par gånger i veckan, och då inte på de tuffaste ridturerna? Tycker du fortfarande det är lika illa att rida utan pad med Knightsen? *nyfiken*

HumleMumlan skrev:
Men hästen kanske tränas bra med regelbunda ridturer, men bara har sadeln på sin (välmusklade) rygg ett par gånger i veckan, och då inte på de tuffaste ridturerna?
Precis vad jag tror dem syftade på.

Sen vet jag ett stort antal som inte alls rider mycket i mina ögon sett men säger att hästen rids kontinuerligt, nån gång i veckan :eek: .

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
521
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: iNHALE
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
901
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 202
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka