Knights bomlösa?

Sirpafinnen

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av Knights bomlösa sadel? Min favvobutik har tagit hem en sådan och jag kollade in den. Någon pad ska visst inte behövas men såvitt jag kunde känna så hade sadeln ingen kanal för ryggraden. Företaget ska visst göra en pad då så många frågat efter sådan.

Någon hemsida med mer info kan jag inte hitta... :confused:

Sv: Knights bomlösa?

Man SKA ha en pad även under den sadeln!! Dåligt att de inte informerar om det!

Säger detsamma. Eftersom Knigths är en kopia på Torsion, och Torsion kräver pad är det rätt rimligt att även Knights behöver det.

Okej, som jag misstänkte. Ingen som har denna sadel eller har provat?? Eller vet var man kan läsa mer om den? Nyfiiiken :d

Jeg har en (internet)kompis som har prøvd knigths bomlösa och hun er ok fornøyd. Men man MÅ!!!!!!!! ha pad med kanal under! eks grandeur som selges til barefoot sadlene.
Jeg har barefoot cheyenne sadel och synes knights ser "slettere ut"
(kopia?)

Jag har provridit i en sån...
En kompis till mig har en.
Jag har provat den både på min egen häst och på min kompis häst.
Jag tycker att den är helt underbar.
Det finns ingen kanal för ryggen så man bör nog ha en padd under som "gör" en kanal.
Hon har dock bara en tjock polly pad under den, men det verkar funka det också.Man bör nog ha en som bildar en kanal om man ska rida längre pass och varje dag.

Jag hörde att man kan beställa Knights Bareback genom Granngården. Kan det stämma?
Funderar på en själv till min flinga.

Jeg er internettkompisen til Cherican :banana: og jeg har en Knights Bareback-sadel. Den er en kopi av Barefoot. Jeg er fornøyd med den! Bruker grandeur-pad under.

Kjøp den på EKO;- der koster den bare 3990,- (det gjorde den hvertfall i sommer) Paden må kjøpes et annet sted.

:)

kan man beställa dem genom granngården?
någon som vet??
det vore ju smidigt...

Ja, det går att beställa från Granngården. Kollade på min närmaste och där tog dem in efter beställning, dem hade ingen i butiken men det kanske är olika från butik till butik. Priset var väldigt jämförelsebart med tex Glada Hästen. Var så lite skillnad prismässigt och 4 mil skillnad! :smirk:

Ok, kanske ska höra med dem då..

Jag har ju så svårt att välja sadel! vill ha en bomlös men plånboken är begränsad.
undrar om man ska ta en billig knights, en barefoot eller lite dyrare torsion eller en beg. fitform som jag hittat..
Jag ägnar mig åt skogsridning och lite dressyrträning. tänkte ev. prova rida för westerninstruktör framöver och är öppen för att prova på distans nån gång i livet också!
Vilken tycker ni jag ska välja?? *beslutsångest!!* :confused:
jag vill förresten ha vanliga stigbyglar, inte western! vilka erbjuder det?

Jag håller med Lovisaleonora_, ta Fitformen. Av de fyra olika modeller av bomlöst jag provat är Knights klart sämst, på så sätt att man inte alls får lika bra sits i den som i de andra (liknande) modeller jag testat.

vad kostade en fitform ny? de görs inte längre vad jag har förstått.
jag vill ju veta vad som är rimligt pris... den var använd ett år men såg bra ut på bild, normalt slitage antar jag. vad skulle ni ge??

Ny tror jag bestämt den låg på knappt 8000.

ok, den jag sett är det begärt 7000 för, komplett. men det var lite mycket då tyckte jag..

vilken bomlös ska jag då skaffa, som passar mina ändamål bäst?? :confused:

Vi köpte en Knights från Granngården för ca 2 månader sedan och är HELNÖJDA! :banana: :banana: :banana:

De beställde den från Källqvists och vi fick den efter ca 1 vecka.
Den kostade 4800 kr. Någon här skrev att de hade köpt en från EKO för ca 3900 (eller vad det var). Vi skulle köpt från EKO men fick till svar att de inte längre säljer Knight-sadeln tyvärr.

Vi har även testat en kompis Torsion Endurance men tyckte inte det var någon större skillnad i funktion så vi tog det lite lugnt med plånboken och köpte den billigare Knights. Detta har vi inte ångrat.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
521
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: iNHALE
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
901
Senast: MissFideli
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 202
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka