Knights bomlösa! Bra el dålig?

Noteca

Trådstartare
Min lokala hästsportsbutik kan ta hem denna sadel, är den något att ha tror ni som kan bomlöst lite bättre?
Hur skilljer sig denna från Barefooten?

Vore jättetacksam för synpunkter!
Jag har en KORT arabkorsning som är som en tunna över ryggen :smirk: :crazy:

Bild
http://www.lillhastenistav.se/bomlos1.jpg

Sv: Knights bomlösa! Bra el dålig?

Har ej varit i kontakt med bomlöst innan men har precis köpt denna sadel..haft den i ca 1 månad och lite mer och är nöjd med den...har endast ridit bomsadlar och westernsadlar innan men den är underbar att rida i (som att sitta på en kudde) och hästen tycker jätte mycket om den, jämna tryck och inga svettiga partier som med de andra.
Min fullblodskorsning har en hyfsat hög manke men är ändå som en liten tunna..kan tycka att den glider fram lite men det är nog för att jag ej vet om jag sadlar korrekt ännu och sådär..hon är lite omusklad och min sits..man vet ju aldrig!
Hade tänkt och ställa samma fråga som dej och hakar på lite och ser vad vi kan få för resultat!! ;)

Sv: Knights bomlösa! Bra el dålig?

Ok, vad bra at det är någon som är nöjd med den! Hoppas att vi får flera svar!

Min häst hon är som en tunna och har ingen manke alls typ. Det mesta jag har provat har varit för långt så tryck uppstår i ländryggen, för smalt fram, för rakt undertill så sadeln ligger som en bro med tryck bara fram och bak och inget på mitten. Så, jag har tröttnat kan man väl säga... Hade hon inte varit så kort hade det varit enklare, men nu är hon ju inte det... :(

Liknande trådar

Utrustning Håller på att spana efter sadlar och har just nu två hemma. En dressyrsadel från hööks, billigaste modellen, och en Wintec Cair. Skulle...
Svar
3
· Visningar
865
Utrustning Hej! Jag har läst igenom Sadellistan 2.0 och en hel del andra trådar och har skaffat mig ett något sånär hum om vad som skulle kunna...
Svar
2
· Visningar
2 712
Senast: Aureola
·
N
Distans Jag behöver snabb hjälp. Har en nyinköpt arabdam som jag ska tävla distans med. Tyvärr passade inte min gamla dressyrsadel, en Arabian...
Svar
5
· Visningar
4 827
Senast: RÖDLUVAN
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 847
Senast: Varmblod90
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama