• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Fnobby
  • Startdatum Startdatum
F

Fnobby

Satt och tittade på lite anmälningslistor på travsport.se nu. En häst är anmäld till ett vanligt lopp, ett autolopp, med spårförbehåll 7, 8, 11, 12. Hästen kom med på poängen, fick spår 11. Det var 14 hästar anmälda och någon annan försvann på andra förbehåll. Det blev tillslut endast 11 hästar i loppet. Två reserver kom in, dessa fick spår 2 och 11. Hästen i fråga är med i startlistan och har spår 10.
Hur gick det till? Så fungerar det väl inte?

Sv: Knepigt?

Det där har vi också reagerat över för nått år sen o ringde då till banan o frågade.
Svaret vi fick var att de tar häst för häst dvs kollar nr 1 om den har någe förbehåll sen tar de nr 2 osv.....

Vi trodde att man kollade över alla som hade förbehåll o tog bort dessa o sen tog in reserver men icke

Hänger du med på min förklaring? Så svårt att få till det i skrift....

Men i så fall, borde inte den här hästen fått spår 2 då, om de tar dem i tur och ordning?

Det borde alltså innebära att om jag får spår 4 någongång, och trean försvinner på förbehåll, att jag då får spår 3? Men så har jag aldrig sett det i listorna?

Är det olika från bana till bana och från anmälning till anmälning?

Men blev det inte bra för alla på detta viset? Hästen med spår 11 slapp det (fick spår 10) och reserverna fyllde upp luckorna. Reserverna fick väl de platser som "blev över"? Annars hade det blivit endast 10 häster med i loppet? Hästen med spår 11 hade väl spårförbehåll för det spåret?

Eller tänker jag helt fel?

n men det låter ju helst förståndigt att hästen fick 10 då den var tilldelad spår 11. skulle den fått spår 2 skulle det blivit arga inder från andra kan jag tänka mig. man kan ju inte få ett spår så långt ifrån utan man hoppar ner ett snäpp. :)

n men det låter ju helst förståndigt att hästen fick 10 då den var tilldelad spår 11. skulle den fått spår 2 skulle det blivit arga inder från andra kan jag tänka mig. man kan ju inte få ett spår så långt ifrån utan man hoppar ner ett snäpp. :)

Nu hängde jag inte med?? :crazy:

Satt och tittade på lite anmälningslistor på travsport.se nu. En häst är anmäld till ett vanligt lopp, ett autolopp, med spårförbehåll 7, 8, 11, 12. Hästen kom med på poängen, fick spår 11. Det var 14 hästar anmälda och någon annan försvann på andra förbehåll. Det blev tillslut endast 11 hästar i loppet. Två reserver kom in, dessa fick spår 2 och 11. Hästen i fråga är med i startlistan och har spår 10.
Hur gick det till? Så fungerar det väl inte?

Tala gärna om vilken propp det är så jag kan titta själv, då kanske jag kan förklara!

Senast ändrad:

här får man inte lämna spårförbehåll, alla som anmäler blir lika förvånade.
men lika glad är jag för d, låter ju som mkt extra jobb...

Örebro igår, fast den listan går väl inte att se nu, antar jag? Lärlingsloppet.

Om det är som du säger att 14 hästar var anmälda till loppet, och att hästen som blev lottad till spår 11 blev nerstruken till spår 10 och att två reserver gick in på spår 2 och 11, då har travbanan gjort fel.
Enda chansen att spår 11 hästen ska bli nerstruken till spår 10 är om fler hästar på spår 1-9 stryks och det inte finns reserver att sätta in.
Nu har jag i och för sig inte sett anmälningslistorna men hästen kan aldrig bli nerstruken till 10 om det nu inte är så att de reserver som gick in fick något av spåren 1-9 och att hästarna med spår 11 och 12 blev nerstrukna till 10 och 11.

Nej precis, du förstår vad jag menar.

Strunt samma, det spelar ingen roll för mig så, loppet är kört och jag tror hästen ifråga var bland de sista i mål. Jag var mest lite nyfiken.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 776
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 161
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka