Knepig öronåkomma

Priscilla

Trådstartare
Jag har kontaktat veterinären så jag ska åka in med Sune idag. Jag är mest nyfiken på om någon annan har sett något liknande.

Det började för ett par dagar sedan med att min hund fick "nervryckningar" i öronen. När han ligger ner på golvet ser det ut som att han liksom stör sig på något i öronen, för det rycker i dem till och från. Vid inspektion av öronen är de rena, luktfria, men med knottror på insidan av öronlappen. Knottrorna liknar myggbett/insektsbett och syns lite här och var, men mest i lappen och någon sitter även nära hörselgången. Han kliar sig inte alls och verkar i övrigt inte besvärad av detta, mer än för de knepiga "ryckningarna".

Till saken hör att han också för ett par dagar sedan fick några knölar på nosen. Dagmatten upptäckte det först men gissade att det kunde vara att katten hade klöst honom på näsan (hon har skaffat en kattunge som inte är alltför överförtjust i honom). Dom har gått bort nu, men så här i efterhand funderar jag ju så klart på om dessa också är någon form av hudreaktion på något annat.

Någon som har någon idé?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Tillbaka