Knepig brunst

Ela

Trådstartare
Mitt sto hade i början av juni en bra brunst, som vanligt och brunstade i cirka 5 dagar. I normala fall är hon som en klocka me cirka 15 dygn mellan brunsterna. På denna brunst betäcktes hon två gånger 13 och 15 juni hon stog snällt och lugnt för hingsten. Efter 10 dagar brunstar hon igen och betäcks den 25 juni, hon är lite orolig och står inte lika snällt men är tydligt brunstig. Hon tar bara emot hingsten denna gången. Efter ytterligare 8 dygn brunstar hon igen :confused: och denna brunsten håller fortfarande i sig :crazy:
Valde att ta hem henne för att kolla om vet kan kolla upp henne. Denna häst har alltid varit som en klocka vad kan ha hänt?? Kollade henne hos vet i början av säsongen då hon inte haft föl på ett par år. Allt såg bra ut då och inga bak. Stoet är 16 år och har tidigare haft iaf tre föl.
 
Sv: Knepig brunst

Låter mkt som om ditt sto dragit på sej en infektion.Be din veterinär att ta ett bak.prov i brunsten. Infektioner leder ofta till rubbad brunstcykel. Att du tog prov innan betäckning ger inget kvitto på att hon renar sej som hon ska efter betäckning.Prata med din vet.
Den vet vad som ska göras.
Lycka till!
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 344
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 985
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 287
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 531

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp