Knep för att hitta billiga flygbiljetter?

WaterLily

Trådstartare
Ja, har ni några bra tips för hur man hittar så billiga flygbiljetter som möjligt? Ska man boka tidigt, eller så sent som möjligt? Ska man använda sökmotorerna, eller blir det billigare att klicka in hos varje enskilt flygbolag och titta efter biljetter?
Det handlar om inrikesflyg (Stockholm - Göteborg, ToR). Någon som har några bra knep för hur man hittar så billiga biljetter som möjligt? :)

? Självklart har jag googlat, men man får ju hur många tusen träffar som helst. Jag vet att det finns erfarna resenärer som sitter inne med lite tips och goda råd för hur man kommer undan så billigt som möjligt. Det kan t.ex handla om att man bokar två enkelresor istället för en ToR-resa, eller att man bokar en längre resa, men bara använder den första delsträckan, eller att man har is i magen och väntar och ser om det kommer någon rea längre fram.
Jag hoppades på att få några konkreta tips från de som har erfarenhet av att resa billigt med flyg.

Inrikes brukar det inte finnas så många varianter som om man ska flyga långt utrikes.
Min erfarenhet är att det blir dyrare ju närmare man kommer.
Bästa pris brukar man få om man kan åka tider som inte är så populära, t ex sent på kvällen eller mitt på dagen. Men det brukar synas tydligt när man söker pris på resp bolags hemsida.
Möjligheten att hoppa av halvvägs gissar jag är ganska liten på en sträcka som Stockholm - Göteborg. Men pröva att söka på Göteborg - Helsingfors eller något sådant. Men har svårt att tro att det slår t ex Norwegians priser för Sthlm - Gtbg

Om jag vill boka en billig resa så brukar jag bara googla på billiga resor och sen gå in på någon av de populära sidorna och knappa in vart jag vill åka ifrån och vart jag ska åka till. Plus datum. Då kan man sortera så att de flygbolag som har billigaste resan dit du ska under den perioden kommer upp först. Sen kan man ju prova olika datum och se om det blir någon skillnad på priset. Att bara generellt säga när och var det finns billiga resor är ganska svårt eftersom det skiljer väldigt mycket på olika bolag och när du vill resa

När det gäller inrikes finns det få trix. Boka så tidigt som möjligt och en udda tid då efterfrågan är liten. Gå in på flygbolagens hemsidor SAS, Norwegian och Malmö Aviation (om Bromma är ett alternativ) och jämför.

Liknande trådar

Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 975
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 521
Senast: cassiopeja
·
Relationer Min svärfar miste relativt plötsligt sin partner tidigare i vintras. De har varit tillsammans så gott som hela sina liv. Ensamheten...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 414
Senast: Halona
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 879
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar