Knäskydd till häst?

nexxa

Trådstartare
En häst ute på ridskolan jag praktiserade/'jobbade' på hade ibland knäskydd, funderar bara på om det finns knäskydd för häst eller de har använt något annat? Någon som vet och isfall vart hittar man dessa? Gärna hemsidan

:bow:

Sv: Knäskydd till häst?

Travare och FT hästar brukar ju ha knäskydd så det borde finnas närmaste travshop

eller är jag helt ute och cyklar??

Hm, kollade på Börjes hemsida precis fanns något som heter knäkappa. Undra om det kan vara nått?
Vill att de ska skydda insida av knä då jag misstänker att han slår ihop knäna på sidan

Jupp, knäkappa heter det. Det jag tycker är svårt är att få ett par som sitter bra på hästen. Men det är nog årtionden sen jag använde det sist så det kanske finns en bättre universalmodell nu för tiden.

Han är rätt flaxig av sig med benen så jag funderade också på hur de skulle sitta säkert och bekvämt.
Vet du fler ställen som säljer än börjes?

Det är väl travshoppen på travbanan som gäller isf. Be och få på öppet köp och prova först.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
759
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Islaend
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
533
Senast: iNHALE
·
Utrustning När jag jobbade i stall för 10+ år sedan så tyckte jag att Mountain Horse ridkängor i denna modell Var oslagbara under den varma delen...
Svar
1
· Visningar
239
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2