knäskura golv

vinkelina

Trådstartare
dagens projekt. borde ta o bona mina golv,men före de så skall de ju vara riktigt rena, för bästa resultat. brukar alltid knäskura, eller i alla fall krypa på golven o torka av dem.

har nu skurat 40m2 ca, bara 40 m2 kvar då :S man känner nog skillnad i luftvalitetet.

men finns de nått sätt så att man skulle slippa ligga på knä o skura. har testat med golvmoppen, men de funkar inte så bra har två katter så de finns en del hår. har redan fått byta trasa en gång.

Sv: knäskura golv

Du dammsuger väl innan du moppar eller fäller dem så mycket och så fort? ;)

Tycker en liten soppkvast inlindad med en trasa är rätt bra om man har svårskurna golv. Då blir det lite lättare att få bort fläckar och man slipper krypa omkring och gnugga.

brukar nog dammsuga innan (har dock inte gjort de idag) tror dock att jag borde köpta en riktig värstingdammsugare, är som om min inte riktigt skulle orka med tyvärr, vill inte dammsuga upp allt...

Dammsug först,sen tvätta golvet med mopp och vatten med en skvätt rengörningsmedel i,sen tvättar du golvet två gånger med mopp UTAN rengörningsmedel,låter golvet torka helt,sen bonar du!
Toppenresultat!

Liknande trådar

Övr. Katt Vad trött jag blir på allt skitsnack det är om raskatter. Kan ni inte ta reda på fakta innan ni häver ur er saker? ALLA problem som...
Svar
18
· Visningar
2 041
Senast: Generalen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023