Cillaramsa
Trådstartare
Min häst har känts lite sne ett tag och jag hade kiropraktorn ute för några dagar sedan. Då fann hon också att hon måste ha gjort illa sig i vä bog på nåt sätt. Hon är lite svullen och sitter fast där. Hon fick en noggrann behandling med laser, akupuktur samt kiropraktik på kota bakom sadeln på vä sida. Jag har longerat och tömkört i fem dagar nu och gjort lite sjukgymnastik samt linimentat. Hon ser bättre ut och rör sig ganska bra. Har inte varit halt.
Jag har aldrig haft någon skada i bog, undrar om ni kan dela erfarenheter?
Jag red i dag och känner att hon inte är bra, lite sne och vill inte gärna gå undan för vä skänkel. Ska nog ta ut kiro igen, kanske nästa vecka.
Hur lång tid kan det här ta? Hon har nog sprungit i hagen, har precis bytt stall och hon är av den vaknare sorten men har börjat vänja sig nu. Typiskt att hon bara ska stå två månader här med ridhus innan vi flyttar hem igen (då mina inackorderingar kommer tillbaka).
Jag har aldrig haft någon skada i bog, undrar om ni kan dela erfarenheter?
Jag red i dag och känner att hon inte är bra, lite sne och vill inte gärna gå undan för vä skänkel. Ska nog ta ut kiro igen, kanske nästa vecka.
Hur lång tid kan det här ta? Hon har nog sprungit i hagen, har precis bytt stall och hon är av den vaknare sorten men har börjat vänja sig nu. Typiskt att hon bara ska stå två månader här med ridhus innan vi flyttar hem igen (då mina inackorderingar kommer tillbaka).