Knappt 2 veckor kvar nu :=))

palle

Trådstartare
Sv: Knappt 2 veckor kvar nu :=))

Härligt att det tog sig!
Hon ser inte så stor ut, men det kan ju bero på att jag jämför med min "päronboll" i exakt v. 8 här hemma, lite svårare att dölja magen när man är en liten koratdam.

Vad roligt!! Hoppa spå många söta små. Och du, lägg inte ut några bilder om det blir foldade. Please? :angel:

:love: Sicken söt kissemiss! Vilken ras är hon?

Rasen heter Scottish Fold och finns i 4 varianter:

Långhåriga och korthåriga

Men vikta öron ( Fold) och med raka öron (Straight).

Och eftersom både mamman och pappan är långhåriga är det det enda jag VET att ungarna också blir.
Hur öronen blir vet jag inte förräns dom är minst 3 veckor gamla....

Det finns sammanlagt ca 50-tal i sverige, men det är runt 10 st som är Foldade bara.

Ååååååååhhh.... *suck* :love:
*funderar* Tror du nån vill byta en fold mot en tjurig, vacker och underbar kastrerad britt-tant? Nä, inte så stor chans va?

Tackar tackar....

Tänk det tycker vi också, det var egentligen inte meningen att hon skulle stanna, men eftersom uppfödaren råkade få 3 honor dräktiga samtidigt och Mojja så tydligt trivdes hos oss, så fick hon stanna kvar :love: :love: :love:

Och nu pratar sambon om att vi inte behöver lämna tillbaka henne efter kullen utan det finns plats till henne också :bump: :bump: :bump:

Jag har kännt henne sen hon föddes, men aldrig har jag upplevt att hon varit en sådan kelig och gosig katt förräns hon kom hit på parning första gången.

Min andra Scottehona är stora syster till Mojja, dock inte helsyster.

Fast det blir lite knepigt när jag ska titta på TV.
Mojja kryper upp i knäet och vill att man ska massera hennes mage.
Då kommer storasyster Ebba och klämmer sej in precis under hakan.

Inte så lätt att titta på TV då :rofl: :rofl: :rofl:

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 308
Senast: Blyger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 680
Senast: Josofinito
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 077
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar