Knäppningar i benet

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Wahlers
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 785
W

Wahlers

Har en hingst på 18 år, väldigt fräsch! Inga skador, svullna ben lr dyligt. Men för ca 1v sen observerade jag att det knäpper lite i bakdelen på honom, när man arbetar honom. Visar ingen stelhet, är inte varm, rör sig precis som vanligt och är pigg o framåt. Funderar nu på om det är från bakdelen lr om det kommer när kulorna "guppar". Är det någon som har en häst som oxå låter lite... Enligt vet är det vanligt att det knäpper lite, ska inte vara ngt farligt. Men blir ändå orolig!!

Sv: Knäppningar i benet

Jag har en valack på 13 som det också knäpper på i lederna. Dock inget han verkar ha ont av men det låter äckligt tycker jag.. :crazy: Jag har gett honom gurkmeja och då har knäppningarna minskat betydligt, så det kan vara ett tips att testa. Det kostar inte så mkt heller.:rofl:

Tack för svaret! Vart köper du det? Funderade på glucosamin oxå, det ska ju vara väldigt bra enligt vissa.. Har du testat?

om det är knäppningar kan det vara brist på ledvätska. Glukosamin funkar för sånt. Det finns något ämne naturligt i gurkmeja som tydligen ska verka liknande. Jag har gett hästar med dålig ledvätska gurkmeja och det har blivit mycket bättre.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 063
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 255
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 915
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka